OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!
Rollen som studentmedhjälpare i Kundcenter
Tycker du om IT, problemlösning samt att ge service och stöd till andra? Då kan du vara den vi söker!
Anställningen innebär att du tillsammans med arbetsgruppen inom vårt Kundcenter snabbt och effektivt löser användarnas problem via telefon, fjärrhjälp och e-post. Frågorna rör allt ifrån de enklaste uppgifter till mer komplicerade. Anställningen innebär att du tillsammans med arbetsgruppen inom vårt Kundcenter snabbt och effektivt löser användarnas problem via telefon, fjärrhjälp och e-post. Frågorna rör allt ifrån de enklaste uppgifter till mer komplicerade.
Tjänsten är primärt förlagd till höst- och vårtermin. Du kan själv påverka hur mycket du arbetar och behovet av extrapersonal kan variera från några timmar i veckan till hela dagar. Vi kommer internutbilda dig och du får en introduktion och upplärning av våra system för att du snabbt ska komma in i arbetet.
Om dig
Du som söker ska vara student och registrerad vid något av Linköpings universitets utbildningsprogram. Arbetsuppgifterna kräver ett stort IT-intresse, god datavana samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du har arbetat i kundcenter/helpdesk alternativt på platssupport inom just IT-området.
Som person är det självklart att du är kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har ett genuint teknikintresse och är drivande samt gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta med andra samt behåller ditt lugn även i pressade situationer då det finns mycket att göra.
Din framtida arbetsplats
IT-avdelningen skapar, tillsammans med lärare och forskare, undervisning och forskning i utvecklingens framkant. Som medarbetare vid IT-avdelningen är du en del av detta dynamiska och utmanande arbete. Kundcentret är IT-avdelningens Single Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller e-post.
Anställningens omfattning
Tidbegränsad anställning. Deltid.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Lön
Timarvode. Lönen regleras utifrån LiU:s centrala avtal om amanuenslöner/timarvodering
Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 21 augusti. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.