OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, IT, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
Koncerninköps uppdrag är att på ett optimalt sätt genomföra upphandlingar och sluta avtal för varor och tjänster, dels för enskilda förvaltningar men framförallt gemensamt och samordnat för hela Region Skåne. Vi gör även avrop till Region Skånes verksamheter.
Som studentmedarbetare i Region Skåne erbjuder vi dig en arbetsplats i ständig utveckling där du får möjlighet att praktisera dina akademiska kunskaper i projekt inom bland annat kommunikation, HR, ekonomi och kultur. Projektet studentmedarbetare syftar till att underlätta övergången från studier till arbete för dig som student och samtidigt stärka Region Skånes betydelse som framtida arbetsgivare.
ARBETSUPPGIFTER
En del av processen för avrop hanteras inom Koncerninköp,/Inköpssupport. Det är av yttersta vikt att denna process är både säker och smidig.
Som studentmedarbetare hos oss på koncerninköp kommer du att se över våra frekventa artiklar som beställes och lägga in dem i Region Skånes beställningssystem Raindance Beställningsportal. Arbetsuppgiften är att kartlägga vilka frekventa artiklar som IS kan lägga in i Raindance Beställningsportal.
Du kommer att ha möjlighet att arbeta heltid under sommarmånaderna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig och har läst minst 60 hp. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i beställningsportaler samt kunnig i Office-paketet är det meriterande. Som person är du serviceinriktad, positiv och initiativrik. Du är van vid att arbeta vid datorn och har förmåga att självständigt söka information. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom noggrannhet och serviceminded.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO
Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32