OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Universitetsbiblioteket vid Lunds universitet är ett tvärvetenskapligt bibliotek med bas i omfattande samlingar av såväl tryckt som elektroniskt material. Biblioteket erbjuder också en studiemiljö med cirka 400 läsplatser. Universitetsbiblioteket har cirka 100 anställda.
Avdelningen för Publik Verksamhet omfattar två verksamhetsområden: Användarservice och Cirkulation.
Anställningen är knuten till verksamhetsområdet Användarservice. Anställningens omfattning är 20 % av heltid.
Arbetsuppgifter: Du kommer att vara en del av ett team som ansvarar för att bemanna universitetsbibliotekets informationsdisk under kvällstid och helger. I anställningen ingår även bokuppsättning av återlämnat material i bibliotekets Öppna Samling.
Kvalifikationer: Du bedriver heltidsstudier på högskolenivå inom exempelvis ABM-sektorn eller inom andra ämnen som bedöms relevanta för tjänsten.
Meriterande är om du tidigare har erfarenhet av servicerelaterat arbete. Vi förutsätter att du är serviceinriktad och att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga men samtidigt är självgående och kvalitetsmedveten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningen börjar efter överenskommelse.
På grund av sommarledigheter påbörjar vi urval och intervjuer från mitten av augusti 2020.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.