Studentmedhjälpare till IT-Kundcenter

Studentmedhjälpare till IT-Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vi söker nu studentmedhjälpare i Kundcenter

Om jobbet
Tycker du om IT, problemlösning samt att ge service och stöd till andra? Då kan du vara den vi söker!

Anställningen innebär att du tillsammans med arbetsgruppen inom vårt Kundcenter snabbt och effektivt löser användarnas problem via telefon, fjärrhjälp eller ärendehanteringssystem. Frågorna rör allt ifrån de enklaste uppgifter till mer komplicerade.

Anställningen är primärt förlagd till höst- och vårtermin. Du kan själv påverka hur mycket du arbetar och behovet av extrapersonal kan variera från några timmar i veckan till hela dagar. Vi kommer internutbilda dig och du får en introduktion och upplärning av våra system för att du snabbt ska komma in i arbetet.

Om dig
Du som söker ska vara student och registrerad vid något av Linköpings universitets utbildningsprogram. Arbetsuppgifterna kräver ett IT-intresse, god datavana samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du har arbetat i kundcenter/helpdesk alternativt på platssupport inom just IT-området.

Som person är det självklart att du är kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har ett genuint teknikintresse och är drivande samt gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta med andra samt behåller ditt lugn även i pressade situationer då det finns mycket att göra.

Din arbetsplats
Du kommer tillhöra Digitaliseirngsavdelningen skapar, tillsammans med lärare och forskare, undervisning och forskning i utvecklingens framkant. Som medarbetare vid Digitaliseringsavdelningen är du en del av detta dynamiska och utmanande arbete. Vi på Linköpings universitet har sedan flera år tillbaka en strategi att tidigt ta till oss och använda ny teknik. 

Kundcentret är Digitaliseringsavdelnigen Single Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller ärendehanteringssystem.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Digitaliseringsavdelningen och träffa flera av våra medarbetare.

Här kan du läsa mer och lära känna oss på Linköpings universitet.

Om anställningen
Timanställning, arbetspass enligt överensskommelse. Särskild visstidsanställning.

1-5 anställningar. 

Lön
Timlön enligt avtal för studentmedhjälpare.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 10 december. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.




Välkommen med din ansökan!





Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024