Studentresurs Inköp

Studentresurs Inköp

Arbetsbeskrivning

Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 460 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.

Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen.

Välkommen till oss!

För att se vad vår fina stad har att erbjuda, besök https://flyttatillkarlskoga.se/



Vi förstärker nu vårt team på Inköpsavdelningen. Vi söker dig som vill vara med och stötta våra inköpare med i jobbet att utveckla våra materialflöden och säkerställa att rätt råvara finns på rätt ställe, i rätt tid och i rätt kvantitet. Inköparen är koordinatorn som har full kontroll på våra materialflöden och som utvecklar goda kontakter både internt och externt.

Arbetsuppgifter
Som Inköpare hos oss ansvarar du huvudsakligen för inköp av insatsmaterial d.v.s. råvaror, emballage samt förbrukningsartiklar. Arbetet sker i nära samarbete med strategiska inköpare, projektledare, lager och logistik, fabrikerna samt produktions- och materialplaneringen.
Till arbetsuppgifterna hör att;
-  Sköta de dagliga kontakterna, vårda och utveckla relationen med våra leverantörer och transportörer
- Utifrån rekvisitioner från materialplanering, fabriker eller andra avdelningar skapa inköpsordrar och sända till leverantörerna
- Leveransbevakning, från orderbekräftelse till att leveransen sker fysiskt samt hantera intern och extern kommunikation kopplad till detta
- Hantera ev. returer, klagomål och reklamationer gentemot leverantörer
- Delta i förbättringsaktiviteter t.ex. med affärssystem och övriga systemstöd men även andra typer av utvecklings- och effektiviseringsprojekt

 

För att lyckas i rollen krävs ett gott samarbete inom företaget samt med våra leverantörer. Du ingår i ett team om sex personer på Inköpsavdelningen, där vi samarbetar för att säkerställa kvalitet och leveransprecision från leverantörer till våra fabriker.

Kvalifikationer
Den person vi söker har en pågående akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller logistik t.ex. civilingenjör eller motsvarande. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du kommunicerar obehindrat, såväl skriftligt som muntligt, på engelska. 

Personliga egenskaper
Som person utgår vi ifrån att du trivs med ett högt tempo och har ett strukturerat arbetssätt. Arbetet ställer krav på din kommunikativa förmåga och att vara noggrann samtidigt som effektiv.  

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en chans att utvecklas vid sidan om dina studier och få tillämpa dina kunskaper i praktiken. 

Kontaktinformation

För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Inköpschef Jens Andersson tel. +46702829110
För frågor angående rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Partner Viktor Elfman tel. +46737055159

Fackliga Representanter:
Judit Modin, Akademikerföreningen, tel. +46 (0)76-107 67 05
Emelie Enger, Unionen, tel. +46 (0)73-078 48 92

Ansökan

Urval sker löpande under rekryteringsprocessen. 

Kontaktinformation
Jens Andersson, Inköpschef, 0702829110

Arbetsplats
Björkborns industriområde

691 85 Karlskoga

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Nilsson

Mikael Pettersson

Karina Sick Larsson

Ingrid Hegbom Ekman

Eva Einebrant

Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Urban Skogsberg

Charotte Mejsjö

Charlotta Andersson Jensen

David Stenman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambrex Karlskoga AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Besöksadress

Björkborns Industriområde
None

Postadress

Björkborns Industriområde
Karlskoga, 69185

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024