OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 460 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.
Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen.
Välkommen till oss!
För att se vad vår fina stad har att erbjuda, besök https://flyttatillkarlskoga.se/
Vi förstärker nu vårt team på Inköpsavdelningen. Vi söker dig som vill vara med och stötta våra inköpare med i jobbet att utveckla våra materialflöden och säkerställa att rätt råvara finns på rätt ställe, i rätt tid och i rätt kvantitet. Inköparen är koordinatorn som har full kontroll på våra materialflöden och som utvecklar goda kontakter både internt och externt.
Arbetsuppgifter
Som Inköpare hos oss ansvarar du huvudsakligen för inköp av insatsmaterial d.v.s. råvaror, emballage samt förbrukningsartiklar. Arbetet sker i nära samarbete med strategiska inköpare, projektledare, lager och logistik, fabrikerna samt produktions- och materialplaneringen.
Till arbetsuppgifterna hör att;
- Sköta de dagliga kontakterna, vårda och utveckla relationen med våra leverantörer och transportörer
- Utifrån rekvisitioner från materialplanering, fabriker eller andra avdelningar skapa inköpsordrar och sända till leverantörerna
- Leveransbevakning, från orderbekräftelse till att leveransen sker fysiskt samt hantera intern och extern kommunikation kopplad till detta
- Hantera ev. returer, klagomål och reklamationer gentemot leverantörer
- Delta i förbättringsaktiviteter t.ex. med affärssystem och övriga systemstöd men även andra typer av utvecklings- och effektiviseringsprojekt
För att lyckas i rollen krävs ett gott samarbete inom företaget samt med våra leverantörer. Du ingår i ett team om sex personer på Inköpsavdelningen, där vi samarbetar för att säkerställa kvalitet och leveransprecision från leverantörer till våra fabriker.
Kvalifikationer
Den person vi söker har en pågående akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller logistik t.ex. civilingenjör eller motsvarande. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du kommunicerar obehindrat, såväl skriftligt som muntligt, på engelska.
Personliga egenskaper
Som person utgår vi ifrån att du trivs med ett högt tempo och har ett strukturerat arbetssätt. Arbetet ställer krav på din kommunikativa förmåga och att vara noggrann samtidigt som effektiv.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en chans att utvecklas vid sidan om dina studier och få tillämpa dina kunskaper i praktiken.
Kontaktinformation
För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Inköpschef Jens Andersson tel. +46702829110
För frågor angående rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Partner Viktor Elfman tel. +46737055159
Fackliga Representanter:
Judit Modin, Akademikerföreningen, tel. +46 (0)76-107 67 05
Emelie Enger, Unionen, tel. +46 (0)73-078 48 92
Ansökan
Urval sker löpande under rekryteringsprocessen.
Kontaktinformation
Jens Andersson, Inköpschef, 0702829110
Arbetsplats
Björkborns industriområde
691 85 Karlskoga
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Nilsson
Mikael Pettersson
Karina Sick Larsson
Ingrid Hegbom Ekman
Eva Einebrant
Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Urban Skogsberg
Charotte Mejsjö
Charlotta Andersson Jensen
David Stenman