OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och strukturerad student som vill stötta organisationen i framtagningen av ett ledningssystem. Är du en individ med tekniskt intresse, som är redo att engagera dig i ett spännande projekt med fokus på struktur, standardisering och processarbete? Då kan detta vara något för dig!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Processassistent kommer du arbeta nära din chef Åsa som är Process Manager. Ditt uppdrag blir att stötta i skapandet och implementeringen av struktur, standardisering och processarbete, med särskilt fokus på att bygga upp och sätta standarder för ett nytt ledningssystem. Du kommer vara en central del av att skapa och optimera en plattform för medarbetarna på E.ON. Dina ansvarsområden innefattar mötesstöd, dokumentskapande, och implementering av processer, där du kommer vara delaktig i att rita processkartor och skapa dokument som integreras i ledningssystemet.
Du erbjuds
- En fot in på ett spännande företag som är med och leder omställningen av Sverige
- Positivt Arbetsklimat och flexibilitet
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på E.ON
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Rita Processkartor i Visio: Medverka aktivt i att skapa översiktliga och detaljerade processkartor för att visualisera och optimera arbetsflöden
* Skapa Dokument med Checklistor: Utveckla och producera dokument innehållande checklistor för att säkerställa att varje steg och krav i processerna uppfylls korrekt
* Implementera Dokument i Ledningssystem: Se till att all dokumentation är enhetlig och följer standarder och riktlinjer för att underlätta användningen inom organisationen
* Stöd till Process Manager i olika arbetsuppgifter: Assistera Process Manager i olika uppgifter som är kopplade till framtagningen av ledningssystemet, vilket kan inkludera administrativa uppgifter, möteshantering och efterarbete
VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på minst 50 % inom teknik, media och kommunikation, eller motsvarande
- Har möjlighet att arbeta 2-3 dagar/vecka (mån-fre)
- Obehindrad i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av Office 365
- Förmåga att växla mellan detaljnivå och övergripande perspektiv för att förstå helheten
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av tolkning av ritningar
- Tidigare erfarenhet av processarbete
För att trivas i rollen tror vi att du besitter ett tekniskt intresse och förståelse för komplexa samband. Ditt logiska tänkande kommer att vara en nyckelkomponent när du navigerar genom detaljerade processer och system. Förmågan att smidigt växla mellan detaljnivå och övergripande perspektiv kommer att göra det möjligt för dig att skapa en helhetssyn och effektivt bidra till förståelsen och optimeringen av arbetsflöden och ledningssystemet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231