OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en pågående utbildning i något IT-relaterat ämne och har möjlighet att arbeta 1-2 dagar i veckan? Är du lösningsorienterad, flexibel och brinner för att ge bra service? Sök då tjänsten redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i Servicedesken med att ta emot supportärenden från kunder via telefon eller mail. Du ansvarar självständigt för att samla in tillräcklig med information från kund för att kunna göra en analys och därefter lösa ärendet alternativt ta hjälp av annan instans i eller utanför Servicedesken. Till din hjälp finns kollegor i ditt team, dokumenterade rutiner, instruktioner samt din egen uppbyggda kunskapsbank. Du har fokus på och löser klientrelaterade ärenden kring Microsoft Office, mailhantering, konto, behörigheter, utskriftsproblem osv.
Om företaget
Vår kund är ett av de ledande It-företagen i Norden som genom 10 000 medarbetare dagligen levererar IT-tjänster från 50 städer till ett 10 000-tal kunder i såväl privat som offentlig sektor. Du kommer att arbeta i fräscha nyrenoverade lokaler i Västra Hamnen i Malmö tillsammans med inspirerade och kompetenta kollegor.
Din profil
Vi söker efter dig som studerar alternativt har studerat någon IT-utbildning på eftergymnasial nivå. Du har ett stort IT intresse och tar ansvar i ditt arbete samt har en hög noggrannhet i det arbete du utför. Flexibilitet samt stort driv är andra viktiga egenskaper. Då du själv ansvarar för dina ärenden är det viktigt att du tycker om problemlösning och att du är lösningsorienterad. Du har en grundläggande förståelse för nätverk och IT-infrastruktur och har med fördel byggt en egen server hemma. Har du tidigare erfarenhet av ett serviceyrke där daglig kontakt med människor var en del av din vardag är det meriterande. Som person är du social, serviceinriktad och har lätt för att prata med nya människor.
Krav
• Tillgänglig 1-2 dagar i veckan
• Pågående eller färdig examen i något IT-relaterat ämne
• Grundkunskap inom Microsoftplattformen främst kopplat till klientsidan
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Ort: Malmö
Omfattning: ca 1-2 dagar i veckan
Start: Omgående
Urval: Sker löpande, så var snabb in med din ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna