OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Front AI arbetar med att automatisering av kundservice med hjälp av AI. I rollen som Bot-Whisperer tränar du chatbots till att chatta med kunder. I samband med din start kommer du får du en utbildning för att därefter kunna utveckla och kategorisera chatbotsens kommunikation utifrån de frågor som kommer in i chatten. Är du intresserad av att lära dig en ny typ av kundservice och samtidigt bli expert på tillämpad AI? Skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Bot-Whisperer kommer du att arbeta direkt mot alla Stockholmskunder vilket betyder att du kommer få erfarenhet från flera olika branscher och chattfunktioner. Arbetet kommer mestadels utföras hemifrån och du ges också möjligheten att flexibelt planera dina arbetstimmar under veckan.
Innan du påbörjar rollen kommer Front AI ge dig en extern utbildning så du får de kunskaper som krävs för att kunna arbeta som Bot-Whisperer. Tjänsten passar dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning så du har möjlighet att arbeta ca 10-20 timmar i veckan.
Du erbjuds
* Chansen att bli certifierad AI Trainer
* Möjligheten att arbeta med AI utan tidigare erfarenhet. Det vi främst letar efter är ett intresse för att bidra till positiva kundupplevelser digitalt
* Möjligheten att arbeta i en snabbt växande start-up miljö
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om Konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Lära chatbotsen att på ett naturligt och smart sätt diskutera frågor från kunder
* Definiera och kategorisera kombinationer av frågor/svar
* Analysera tidigare konversationer med företagens kundservice
* Vara med och leda inlärningsprojekt för AI
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 2 år kvar av dina studier, gärna inom IT/ekonomi/språk
* Har förmågan att förstå tekniska koncept
* Har ett intresse för att utvecklas inom tillämpad AI
* Har ett intresse för kundservice och en driv inför att hitta rätt vägar för att skapa bättre kundupplevelser genom AI
* Är flytande i svenska och engelska eftersom du kommer att arbeta med att analysera text på båda språken. Är du även flytande på danska eller finska är det meriterande
* Vi ser gärna att du sedan tidigare har arbetat med Kundtjänst eller Helpdesk. Har du dessutom erfarenhet av AI styrda Chatbots ses det som extra meriterande.
Som person är du:
* Strukturerad
* Initativagande
* Problemlösande
* Självständig
Övrig information
* Start: Februari 2021
* Omfattning: Deltid, ca 10-20 timmar i veckan
* Placering: Stockholm, flexibelt
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Front-AIs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Front AI på deras hemsida
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231