OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en student som vill arbeta som supporttekniker i en organisation direkt knuten till Stockholms Stad med kontor i centrala Stockholm. Vi tror att du är intresserad av att jobba som stöd till det ordinarie teamet. Troligen studerar du och ser det här som ett utmärkt tillfälle att skaffa viktig erfarenhet, dryga ut studiekassan och att knyta värdefulla kontakter och glänta på dörrar för framtiden. Omfattningen är varierande och anpassas för att täcka semestrar/sjukfrånvaro. Teamet agerar IT-support för drygt 1000 användare fördelat på ett antal kontor i Stockholm. Ni kommer både ta emot och lösa användarnas problem. Enklare ärenden som exempelvis lösenordsbyten och enklare applikationssupport löses antingen direkt på telefon eller via remoteverktyg medan andra lite mer knepiga problem löses på plats på något av de fem kontor runt om i Stockholm som omfattas av IT-supporten. Teamets arbetsuppgifter består bl.a. av att: installera, felsöka och åtgärda skrivare och program i klientmiljön, uppgradera hårdvara i datorer, starta om servrar, installera nya datorer, administrera i Novells Edirectory, medverka i informationsmöten, samt informera användarna om driftstörningar. Kravprofil - Pågående studier inom IT-området - Erfarenhet av helpdesk/support är meriterande - B-körkort är meriterande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Du är social och öppen person som tycker om att lösa problem och att hjälpa andra människor. Du är prestigelös och pedagogisk och väldigt intresserad av teknik.