Studerande HR-administratör till bilbesiktningsföretag!

Studerande HR-administratör till bilbesiktningsföretag!

Arbetsbeskrivning

Är du självgående, strukturerad och studerar till personalvetare eller dylikt? För vår kunds räkning söker vi dig som vill få meriterande erfarenhet i tjänsten som HR-administratör.

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning som är ett bilbesiktningsföretag söker vi en strukturerad och självgående HR-administratör. Som HR-administratör kommer du stötta vår kunds HRBP med personaladministration. Här blir du del av en familjär och mindre organisation där det finns utrymme att utvecklas. Som HR-administratör kommer du inledningsvis arbeta från huvudkontoret som ligger i Bromma där 9 medarbetare sitter. Du kommer ha en central roll och självständig roll. Därav är det viktigt att du trivs med att ta eget ansvar, är självgående och kontaktsökande.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå 6 månader. Arbetstiderna är flexibla men du förväntas vara tillgänglig att arbeta 4 h måndag till fredag.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att arbeta nära både HR- och linjechefer, samt ansvara för löpande HR-administration och rapportering i Excel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:


* Skapa och uppdatera rapporter i Excel
* Administrera personaldata och lägga in nyanställningar
* Delta i administrationen kring rekrytering och onboarding av nya medarbetare
* Stötta HR-avdelningen med övrig administration och rutinarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar till personalvetare eller dylikt på eftergymnasialnivå
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt
- Har möjlighet att arbeta 4 timmar per dag måndag till fredag
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda datorkunskaper
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då bägge språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande och strukturerad. Rollen kräver att du enkelt kan skapa relationer till chefer och kollegor, samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt och effektivt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2024
  • Ansök senast: 7 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


12 november 2024

9 november 2024