OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker ALTEN Umeå en student som studerar
IT OCH EN SOM STUDERAR MEKANIK som vill bli en del i vårt lokala team i rollen som kontorsassistent/studentambassadör!
Vi söker dig som är driven, engagerad, hjälpsam och prestigelös. Du har lätt för att lära känna nya människor och har inga problem med att sköta vissa ärenden per telefon. Du gillar ordning och reda och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt. Vi ser att du kommer med egna ideér, tar egna initiativ och är bekväm med självständigt arbete.Personlig lämplighet är något vi kommer att lägga stor vikt vid under rekryteringsprocessen.
Som kontorsassistent kommer du bland annat att ha övergripande ansvar för kontorsrelaterade ärenden såsom abonnemang, passerkort, drift och skötsel, inköp av material för kök, kontor och tjänster, samt vara kontaktperson för avtal av maskiner och lokaler. Du kommer även stötta vår HR partner i organisering och genomförande av olika kund- och rekryteringsevenemang.
Som studentambassadör avser du vara, genom Student Embassy-funktionen, den förlängda armen mellan Umeå universitet och ALTEN Sweden. Genom personligt mentorskap från en av våra Business Managers kommer du skapa värdefulla näringslivskontakter inför framtiden och få en direkt inblick i ALTENs verksamhet. Tillsammans med övriga medlemmar i Student Embassy jobba du sedan för att sprida ALTENs varumäre och vision bland studenter genom olika aktivteter. Utöver detta kommer du även ges möjligheten att delta vid utvalda interna event och utbildningar under året.
VI SÖKER DIG SOM:
Har läst ett eller två år på en teknisk utbildning och som har några år kvar av din utbildning.
Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Har god datorvana och kan arbeta självständigt och flexibelt.
Trivs med att hantera många uppgifter samtidigt och kan lägga upp arbete ansvarsfullt.
Eftersom ditt arbete innebär kontakt med både interna såväl externa personer så är det viktigt att du har lätt för att kommunicera och samarbeta. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administration. Tjänsten är en timanställning, du får själv fördela arbetstimmarna inom ramen av kontorstid. Startdatum är flexibelt men vi ser helst att du börjar vid terminsstart.
OM ALTEN
ALTEN är ett konsultbolag som utvecklar och levererar kompetens för världsledande företag, små som stora, med konsulter inom teknik, IT och biokemi. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Pharma, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner Rebecca Malmborg på rebecca.malmborg@alten.se eller Business Manager Anna Nejati på anna.nejati@alten.se.
OBS! Urvalsprocessen kommer ta längre tid, detta på grund av semestertider. Vi kommer hantera alla ansökningar så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pontus Kastrup
Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg
Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361