OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Ability Asset Management AB erbjuder en professionell och kvalificerad diskretionär kapitalförvaltning till ett begränsat antal placerare.
Vi drivs av en stark passion och ambitionen att bli en ledande västsvensk kapitalförvaltare. Bolaget har sitt säte och kontor i centrala Göteborg sedan 2003.
Vår verksamhet präglas av personligt engagemang, ett jordnära agerande och rak kommunikation. Vi värdesätter det stora ansvar och förtroende som professionell kapitalförvaltning innebär.
Dina arbetsuppgifter
Till vår kund Abillity Asset Management söker vi nu dig som studerar ekonomi eller arbetar deltid och vill ha ett roligt, givande och långsiktigt extra jobb.
Vill du utveckla dina kunskaper inom ekonomi och bokföring i en varierande roll som innebär att du kommer att arbeta med löpande betalning av fakturor för både svenska och utländska kunder, upprätta kundavtal när företaget får in nya förvaltningsuppdrag och beräkna kundernas likviditet i portföljer.
Vidare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
• Månadsvis ta fram bokföringsunderlag
• Självständig löpande bokföring för 4 av de svenska bolagen
• Kontaktperson till både svensk och utländsk redovisningskonsult
• Betala ut månadslöner till bolagets två anställda i AAM.
• Deklarera och betala in arbetsgivaravgifter, skatt och preliminärskatt
• Upprätta kundavtal
• Arbete med in- och om fasning av portföljer
• Beräkna tillgänglig likviditet
• Upprätta underlag för riskrapportering
• Mailkontakt med kunder och övriga intressenter
• Assistera vid kundmöten
• Bistå avseende andra administrativa uppgifter i förvaltningen
Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och uppdragets omfattning är ca 3 timmar 2-3 dagar i veckan med flexibla arbetstider.
Din profil
Vi söker dig som studerar inom ekonomi på universitet/högskola eller har relevant utbildning. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning och reskontra och har goda kunskaper i Officepaketet framförallt Excel, word och powerpoint. Som person är du noggrann, strukturerad, och kan arbeta självständigt. Vidare tror vi också att du har ett intresse för siffror och har lätt för att lära och samarbeta. Du behöver kunna behärska det svenska språket mycket bra i tal & skrift, kan du tala polska är det meriterande.
Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten ingår i uthyrningsverksamheten hos Söder & Co det innebär att du kommer att vara anställd hos Söder & Co men arbeta hos Abillity Asset Management AB.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.