OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker i första hand 3 personliga assistenter som kan arbeta kväll och helg hos vår kvinnliga kund i Falköping. Men vi söker även ett antal assistenter som vill arbeta som timmis hos våra kunder i Skaraborg. Vår assistans vänder sig till både vuxna och barn med olika funktionsnedsättningar. Som personlig assistent arbetar du med kunden i vardagen med de grundläggande behoven så som personlig hygien, förflyttningar och kommunikation. Utöver det hjälper du kunden med andra förekommande uppgifter exempelvis aktiviteter, hushållsarbeten och träning.
För arbetet krävs att du är flexibel och trygg i din arbetsroll samt har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Vi ser gärna sökande med erfarenhet från arbete med personer med funktionsnedsättning, samt sökande som studerar eller fullgjort en utbildning inom vård/omsorg. Även arbetstider varierar beroende på hur kundens behov av assistans ser ut.
Som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd inför kundens önskemål och kan följa de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på arbetsplatsen. För att fungera optimalt i rollen är dina personliga egenskaper av stor vikt. Tidigare erfarenhet är meriterande men personlig lämplighet och personkemi mellan dig och kund kommer att vara avgörande.
Vi söker dig som har:
Att du fyllt 18 år.
Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Har erfarenhet/utbildning eller påbörjar utbildning inom vård/omsorg.
Körkort och tillgång till egen bil. (Till vår kund i Falköping krävs inte bil o körkort).
Icke-rökare.
Belastningsregister - Du behöver även kunna visa upp ett registerutdrag och vi rekommenderar därför att detta beställs i god tid från polisen.
Tillträde:Omgående start eller enligt överenskommelse.
Arbetstid/varaktighet:3 tjänster, 6,80%, 6,80% och 6,25% Rullande 4 veckors schema. SLUV "Så länge uppdraget varar" Tjänst nr 1: 6,80% tjänst. V1: måndag o tisdag kl 23-00. /V2: måndag o tisdag kl 23-00./ V3: helg fredag, 23-00, lördag, söndag kl 8-9 och 23-00./ V4: onsdag o torsdag kl 23-00. / Tjänst nr 2: 6,80% tjänst. V1: onsdag o torsdag kl 23-00. /V2: onsdag o torsdag kl 23-00./ V3: måndag o tisdag kl 23-00 / V4: helg, fredag 23-00, lördag, söndag kl 8-9 och 23-00. / Tjänst 3: 6,25% V1: söndag 23-00, /V2: helg, fredag 23-00, lördag 8-9 och 23-00, söndag 8-9 och 23-00./ V3: onsdag och torsdag 23-00./V4 måndag och tisdag 23-00. Tjänsterna är tänkt att starta 1 september. Men urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vi söker även timmisar.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult