OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid Sophiahemmet Högskola bedrivs ett flertal utbildningar på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå.
Hos oss prioriterar vi vår gemensamma arbetsmiljö och att kvalitetsutveckla våra utbildningar och forskningsområden med tydligt fokus på kompetensförsörjning och kunskapsbildning för framtidens hälsa, vård och omsorg.
Nu söker vi dig som vill leda vår studieadministrativa enhet och fortsätta utveckla vår verksamhet tillsammans med högskolans medarbetare och studenter.
Beskrivning
Hos oss erbjuds du ett omväxlande och utvecklande arbete tillsammans med 120 engagerade och kompetenta kollegor. Studieadministrativa enheten är en del av högskolans gemensamma förvaltning. Enheten hanterar frågor ur ett studenträttsligt perspektiv och har ett nära samarbete med högskolans institutioner och studentkår. Inom enheten arbetar 12 medarbetare som ansvarar för bland annat antagning, studiedokumentation (LADOK), examenshandläggning, tentamenssamordning, internationella studenter, VIL-samordning, studievägledning, studenthälsa och IT-stöd. Som anställd hos oss ges du även möjlighet att samverka med kollegorna på Sophiahemmet sjukhus på olika sätt och ingår i Sophiahemmets chefsgrupp.
Arbetsuppgifter
Du utvecklar och samordnar enhetens rutiner, processer och flöden i samverkan med högskolans ledning, institutioner och medarbetare med fokus på studentens väg från ansökan till examen.
Förutom att initiera och samordna utveckling ingår även visst operativt arbete så som framtagning och bearbetning av statistik, upprättande av avtal och kontakter med relevanta samarbetsparter. Som chef har du både ett medarbetar – och budgetansvar. Tjänsten är underställd förvaltningschefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med arbetslivserfarenhet från administration inom högskolan samt erfarenhet av arbete i personalledande ställning, gärna från universitets- eller högskolemiljö. För dig är utveckling och effektivisering av processer och rutiner genom digitalisering en självklarhet.
Som ledare är du tydlig, strukturerad och inspirerande med förmåga att engagera medarbetare mot gemensamma mål. Din personlighet kännetecknas av god samarbetsförmåga, självständighet, struktur samt förmåga att se möjligheter och bygga upp kontaktnät såväl internt som externt. Vidare har du mycket god förmåga att utrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Villkor
Vi värnar om en god och sund arbetsmiljö på olika sätt bland annat genom att erbjuda hälsofrämjande förmåner som friskvårdsbidrag, hälsoförsäkring, tillgång till personalmatsal och gym. Tjänsten omfattar heltid 100 % och är en tillsvidareanställning. Sophiahemmet Högskola tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast den 17 september.
Inför rekryteringsarbetet har Sophiahemmet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sophiahemmet Högskola bedriver utbildning på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå samt patientnära forskning för att möta samhällets framtida behov av kunskap till nytta för patienter och deras närstående, och för hälso-och sjukvårdens professioner, vårdgivare och policyföreträdare.
Sophiahemmet Högskola är en enskild utbildningsanordnare och en del av Sophiahemmet ideell förening, där utbildning, forskning och hälso-och sjukvård bedrivs i nära samverkan. Vår viktigaste tillgång är våra drygt 120 medarbetare och 1300 studenter, som med nyfikenhet och engagemang gör Sophiahemmet Högskola till en dynamisk och spännande arbetsplats.
Läs mer på www.shh.se
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Liselotte Egeland Förvaltningschef
08-406 28 18
Anna-Karin Falk HR chef
08-406 20 96
Maria Kumlin Haeggström, Laboratoriechef
08-406 29 30
Ann Lunden Fernström Studieadministrativ chef
08-406 28 27
Susanne Georgsson, Prefekt
08-406 28 92
Anna-Karin Falk, HR chef
08-406-20 96
Anders Rüter, Prefekt
08-406 28 56, alt 0727-362770
Anna-Karin Falk, HR chef
08-406 2096