OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 530 anställda och 14 000 studenter. På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, café, idrottshall, kårhus och studentbostäder. Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data samt lärarutbildning. Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter. Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning.
Som stöd för högskolans verksamhet och för hantering av uppgifter som är gemensamma för högskolan, finns en övergripande administration och service.
Här hanteras olika frågor som ekonomi, fastighetsservice, personal, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, intern och extern kommunikation och marknadsföring.
Verksamheterna leds av Förvaltningschefen som utses av och är direkt underställd rektor.
Tjänsten är placerad på Avdelningen för studentservice och vid enheten för studieadministration.
Avdelningen har sammanlagt ca 20 anställda och är en del av den gemensamma högskoleförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att ge stöd och service till studenter, att handlägga studentärenden samt ge verksamhetsstöd till sektionerna och högskolans ledning. Arbetet kännetecknas av såväl myndighetsutövning som stöd och service.
Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår handläggning av antagningsärenden av nationella sökande. Handläggning av antagningsärenden sker i antagningssystemet NyA. Dessutom ingår telefonservice och övrigt förekommande administrativt arbete på avdelningen.
Du kommer att arbeta både högskoleövergripande och i nära kontakt med sektionerna samt med andra funktioner inom avdelningen.
Utbildning och erfarenhet
Du har lägst gymnasieexamen. För arbetet krävs god kännedom om högskolevärlden och de system vi arbetar med, samt goda kunskaper i Office-paketet. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning samt studieadministrativt arbete är meriterande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av studiedokumentationssystemet Ladok och/eller antagningssystemet NyA.
Du är en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för och lösa förekommande arbetsuppgifter med hög kvalitet. Som person är du dessutom drivande och strukturerad och har förmåga att samordna arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid förmåga till samarbete och personlig lämplighet.
Övrigt
Heltid. Allmän visstidsanställning t o m 30 juni 2017. Tillträde snarast. Vi kommer att ha löpande intervjuer.
Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ansökan
Du söker denna anställning genom att gå in på http://www.hkr.se/anstallning.
Sista ansökningsdatum är den 15 januari 2017. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02