OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för utbildningsstöd är en av åtta avdelningar inom högskolans gemensamma stödverksamhet (HGS).
Avdelningen består av drygt 40 medarbetare som är uppdelade i tre olika grupper; ”gruppen för studentstöd”, ”gruppen för examen, antagning och högskoleadministratör” och ”gruppen för utbildningsadministration”.
Gruppen för utbildningsadministration består av ett härligt gäng på 18 medarbetare. Områden som vi arbetar med är bland annat med studieadministration, tentamensamordning, Ladok/ UBAS och VFU-samordning för lärarutbildning. Inom samtliga delar pågår det ett kontinuerligt utvecklingsarbete där vårt nuvarande fokus är digitalisering. Arbetet med digital salstentamen är påbörjat och vi är nu i ett spännande utvecklingsskede. Därav söker vi dig som vill vara med och utveckla samt skala upp volymen för digital salstentamen!
Arbetsuppgifter
I dagsläget har vi cirka 1000 tentamenstillfälle under ett år för cirka 20 000 skrivande studenter. Som studieadministrativ tentamenssamordnare kommer du att arbeta både med uppgifter kopplat till tentamenssamordning och till studieadministration.
I dina arbetsuppgifter kopplat till tentamenssamordning samarbetar du med många olika yrkesgrupper. Du ansvarar för att tentamenstillfällena genomförs på ett rättssäkert sätt med hög kvalité. Arbetet sker i flera olika system och med arbetsuppgifter av varierad art. Ni är tre kollegor som hjälps åt med att upprätta rutiner och arbetssätt. I tjänsten ingår att genomföra utbildning och handledning för tentamensvakter såväl som att ansvara för att utbilda och stödja användare i Inspera, vårt verktyg för digital tentamen, tillsammans med systemansvarig kollega.
I dina arbetsuppgifter kopplat till studieadministration ansvarar du för administration kring kurser, program och studenter som ingår i ett flertal programområden. I arbetsuppgifterna ingår bland annat administrativ hantering av kursplaner, välkomstbrev, tentamen, schema- och lokalbokning, reservantagning, registrering och behörighetsgranskning. Även andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär förekommer. Att arbeta som studieadministratör innebär omfattande kontakter med människor. Du arbetar nära övriga studieadministratörer och har ett nära samarbete med bland annat programområdesansvariga och studie- och karriärvägledare.
Behörighet och kvalifikationer
Som studieadministrativ tentamenssamordnare är du en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla. Tjänsten innehåller arbetsintensiva perioder varför det är viktigt att du som söker tidvis tycker om att arbeta i högt tempo och kan hantera flera processer parallellt utan att kvalitén blir lidande. Som person är du dessutom noggrann och har förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för att lösa förekommande arbetsuppgifter. Eftersom du har samarbete med många olika funktioner inom högskolan krävs god samarbets- och kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har gymnasieexamen och minst fem års erfarenhet av administrativt arbete. Du är en van datoranvändare med god program- och systemvana. Vidare behärskar du svenska såväl som engelska på en mycket god nivå.
Om du som söker har vidareutbildning inom administration och digitalisering, eller erfarenhet av Inspera eller övriga schemaläggningsverktyg, ser vi det som meriterande. Även studieadministrativ erfarenhet från utbildningssektorn eller annan offentlig sektor ses som en merit. Vidare är erfarenhet av schemaläggning, utbildning, supportera systemanvändare meriterande för tjänsten.
Övrigt
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut tas. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Vi har avsatt tid för intervju under slutet av vecka 22. Intervjuer kommer att ske på plats på Campus.
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan kan du med fördel lämna in i samband med din ansökan, annars tar du med dig dessa vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag är 22 maj 2024.
Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Kristianstad utses till årets studentstad 2024 av Sveriges förenade studentkårer. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02