Studieadministratör

Studieadministratör

Arbetsbeskrivning

vid Kemiska sektionens kansli & studentexpedition. Sista ansökningsdag: 2021-11-17.


Kemiska sektionen vid Stockholms universitet består av Institutionen för material- och miljökemi, Institutionen för biokemi och biofysik och Institutionen för organisk kemi. Dessa institutioner bedriver grundutbildning i kemi på Kemiska övningslaboratoriet, där ett kansli ansvarar för kursadministration, samordning av grundutbildning och drift av undervisningslokaler.

Kansliet söker nu en studieadministratör. Vi erbjuder en heltidstjänst i ett positivt och serviceinriktat team bestående av en föreståndare tillika administrativ studierektor, en studievägledare, en internationell koordinator samt en forskningsingenjör.

Personalen vid Kemiska sektionens kansli & studentexpedition är anställda på Institutionen för material och miljökemi.

Arbetsuppgifter
Du ska vara vårt ansikte utåt till studenterna och arbeta med administrationen kring utbildningarna. Du har tät kontakt med kursansvariga, lärare och studierektor samt ger service och information till våra studenter. Arbetet består i huvudsak av studieadministration. Du arbetar bl. a. med schemaläggning och lokalbokning i TimeEdit, utskick och sammanställning av kursvärderingar, administration i dokumentationssystemen SISU, LADOK samt ATHENA och hanterar kansliets gemensamma e-post. Du administrerar också självständiga arbeten och tentamina och ansvarar för kansliets arkivering av beslutsgrundande dokumentation i W3D3. Även viss handläggning av våra internationella studenter, uppdatering av studieinformation på Kemiska sektionens hemsida samt andra uppgifter förekommer i anställningen. Du hjälper även till vid olika event som t.ex. SACO-mässan och Berzeliusdagarna.

Vi kan erbjuda dig en rolig och stimulerade arbetsplats med högt tempo och goda möjligheter att utvecklas i din roll.

Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som


• Har erfarenhet av administrativt arbete.
• Gärna har erfarenhet av arbete med de administrativa system som nämns ovan eller liknande.
• Är noggrann, organiserad, ansvarskännande och kommunikativ.
• Har teknisk eller naturvetenskaplig högskoleexamen i ett relevant ämne för utbildningen eller motsvarande kompetens/erfarenhet.
• Tar initiativ, löser problem och kan uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Har erfarenhet av undervisningsorganisationen inom universitet/högskola.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet då denna roll är en viktig knutpunkt mellan studenter, lärare och administrationen.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av Helena Bergman, tfn 08-16 12 27, helena.bergman@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!


Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 november 2021

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024