Studieadministratör

Studieadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker serviceinriktade studieadministratörer som gillar administrativt arbete och samarbete.

Är det dig vi söker? 

Högskolegemensam stödverksamhet är vår övergripande administration och service som ger högskolans verksamheter stöd och hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.

Fakultetsstöd är en av nio avdelningar inom högskolans gemensamma stödverksamhet. Avdelningen består av ca 30 medarbetare som har huvudfokus att ge lärosätets fakulteter stöd i sina olika verksamheter. Arbetet består bland annat av studieadministration, handläggning av studentärenden och verksamhetsstöd till fakulteterna. Arbetet i avdelningen kännetecknas av såväl myndighetsutövning som stöd och service.

Arbetsuppgifter
Som studieadministratör på avdelningen fakultetsstöd ansvarar du för administration kring kurser, program och studenter som ingår i ett flertal programområden. I arbetsuppgifterna ingår bland annat administrativ hantering av kursplaner, välkomstbrev, tentamen, schema- och lokalbokning, reservantagning, registrering och behörighetsgranskning. Även andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär förekommer.

Att arbeta som studieadministratör är ett kul och socialt arbete med omfattande kontakter med andra. Du ingår i en arbetsgrupp med studieadministratörer och har ett nära samarbete med bland annat programområdesansvariga och studie- och karriärvägledare.

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av självständigt administrativt arbete och gymnasieexamen. Har du utbildning inom administration och arbetserfarenhet från offentlig förvaltning är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som administrativ hantering av kursplaner, tentamen, schema- och lokalbokning, antagning, registrering och behörighetsgranskning. Vi söker dig som är serviceinriktad så det är självklart ett plus om du arbetat i något serviceyrke. Du är en van datoranvändare och har erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av dokumentationssystem Ladock samt utbildningsdatabas Ubas. Du kan kommunicera på svenska och engelska både muntligt och skriftligt.

Som studieadministratör är du en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla, som tidvis tycker om att arbeta i högt tempo och som kan hantera flera processer parallellt. Som person är du noggrann och har förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för att lösa förekommande arbetsuppgifter. Eftersom du har samarbete med många olika funktioner inom högskolan krävs god samarbets- och kommunikationsförmåga och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 80-100% med start enligt överenskommelse. Vanligtvis åberopas 6 månaders provanställning. Placering är på vårt vackra campus i Kristianstad med goda bussförbindelser. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.

Intervjutillfällena är planerade till 9/5 och 12/5.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2022-04-27.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 27 april 2022

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Universitetsadjunkt i medie- och kommunikationsvetenskap

Universitetsadjunkt i medie- och kommunikationsvetenskap

30 september 2024

26 september 2024