OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Vid institutionen för kemi och molekylärbiologi bedrivs forskning och forskarutbildning inom ett brett område som sträcker sig hela vägen från atom- och molekylskala via celler till hela organismer. Mycket av de fenomen som studeras har en inverkan på vår naturliga miljö och levande system. Vi deltar i utbildning på grundläggande nivå inom programmen för kemi, molekylärbiologi, läkemedelskemi, biologi, marina vetenskaper och apotekarprogrammet.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du ansvarar för studieadministration i kemi, detta i nära samarbete med studievägledare, studierektorer och lärare.
Kontakt med forskare, professorer, annan personal på institutionen och personal utanför institutionen sker dagligen både på svenska och engelska. Det är även viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar. Vi söker dig som tycker om att arbeta inför deadlines, är drivande och har en problemlösande och serviceinriktat förhållningsätt. Arbetsuppgifterna utförs i en rad olika datasystem och du bör ha en väl utvecklad systemförståelse.
Som studieadministratör kommer du att arbeta på studentexpeditionen för kemi. Arbetet innebär bland annat registrering och rapportering i administrativa system, bemanning av studentexpeditionen, tentamensadministration, information och service till våra studenter genom e-post, personlig kontakt och per telefon. Du är också ett gott stöd till lärare i samband med till exempel tentamenshantering och annan kursadministration.
Du samarbetar också med övriga kollegor inom studieadministrationen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom relevant område eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har god samarbetsförmåga likväl som god förmåga att arbeta självständigt. Du är inte rädd för att ta egna initiativ, är flexibel och öppen för nya utmaningar i arbetet. Du har ett serviceinriktat och lösningsorienterat förhållningssätt, en mycket god kommunikativ förmåga samt intresse av att arbeta med människor. För tjänsten krävs även god förmåga att strukturera och organisera arbetet samt förmåga att prioritera arbetsuppgifter i förhållande till verksamhetens behov. Du har lätt för att på egen hand läsa in dig på nya områden och tillgodogöra dig ny information. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga.
Arbetet förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk av relevans för arbetsuppgifterna. I detta avseende läggs även stor vikt vid din förmåga att utföra arbetsuppgifter med noggrannhet inom givna tidsramar.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, är ett krav.
Du bör ha goda datakunskaper och erfarenhet av arbete inom studieadministration eller annat administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Erfarenhet av studieadministrativa system vid högskola/universitet (exempelvis NyA och Ladok) är meriterande.
Anställning
Anställningen är ett vikariat på heltid (100 %) i 8 månader eller tills ordinarie arbetstagare är åter i tjänst. Placering tills vidare vid Institutionen för kemi och molekylärbiologi i Göteborg. Tillträde 1 augusti.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Kalle Påsse Sundvall, kalle.passe.sundvall@gu.se / 031 786 3949
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan skall innehålla:
- CV
- Personligt brev med motivering till varför du söker tjänsten
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-05-22
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.