OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Vid Institutionen för biologi och miljövetenskap (BioEnv) finns utbildnings- och forskningsverksamhet som sträcker sig från fjällvärldens ekosystem, genom skog, mark och vattendrag, hela vägen ut i havet. I dessa miljöer arbetar vi med olika biologiska organisationsnivåer från gener, via individer och populationer till samhällen och ekosystem. Vi arbetar inom ekologi, evolution, fysiologi, systematik och kombinationer av dessa ämnesområden för att förstå betydelsen av naturliga och av människan skapade miljöförändringar.
Institutionen är placerad på tre olika ställen: i Göteborgs botaniska trädgård, på Medicinareberget i Göteborg och Kristinebergs marina forskningsstation. Den aktuella tjänsten är förlagd till Medicinareberget i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av varierande uppgifter inom studieadministration i ämnena biologi och miljövetenskap. I detta kan det till exempel ingå hantering av tentor, lokalbokningar, administrativt arbete med kallelser, informationsutskick till studenter, registrering av studenter och rapportering av betyg. Mycket av arbetet sker i universitetets olika studieadministrativa system såsom Ladok, NyA, GUBAS, Gudok, CANVAS och TimeEdit. Du arbetar mot institutionens lärare, studievägledare, programansvariga samt direkt mot studenter. Arbetet innebär därför nära samarbete och personlig kontakt med både anställda och studenter. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och anställningens innehåll samt förutsättningar kan komma att förändras över tid.
Kvalifikationer
Vi söker en person som har eftergymnasial utbildning inom något av områdena som berör offentlig förvaltning och/eller administration, eller motsvarande arbetlivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper om det regelverk som styr universitet och högskolor är meriterande. För denna anställning är god förmåga att muntligt och skriftligt kommunicera på svenska och engelska ett krav då vi arbetar i en internationell miljö. Det krävs god datorvana och kunskap i Officepaketet. Du har erfarenhet av att arbeta i administrativa system, samt att använda dessa i din vardag. Erfarenhet av de studieadministrativa systemen Ladok, NyA, GUBAS, Gudok, Canvas och TimeEdit är mycket meriterande. För dig är digitala processer en självklarhet. Särskilt meriterande är arbetslivserfarenhet från studieadministration och då gärna inom högskole- eller universitetssektorn.
Du är noggrann, har ett strukturerat arbetssätt, har god samarbetsförmåga och trivs bra i en serviceinriktad roll. Du behöver ha ett mycket bra kommunikativt arbetssätt samt förmåga att prioritera arbetsuppgifter i förhållande till verksamhetens behov. Du är drivande i ditt dagliga arbete och kan arbeta lika bra självständigt såväl som i grupp. Institutionen står inför ett flertal förändringar, vilket förutsätter att du är öppen för och trivs i en föränderlig miljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan ska skrivas på svenska och innehålla:
• Ett personligt brev med beskrivning av dina erfarenheter och hur du uppfyller kriterier angivna i annonsen
• Meritförteckning (CV)
• Kopia på examensbevis
Anställning
Denna anställning är en tillsvidareanställning på heltid, med start i augusti 2022 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Kontaktuppgifter för anställningen
Mats Andersson, utbildningsansvarig
tel. 031-786 2688
e-post: mats.andersson@bioenv.gu.se
websida: www.bioenv.gu.se
Åsa Arrhenius, prefekt
tel. +46 31 786 2625
e-post: asa.arrhenius@bioenv.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-07-04.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.