Studieadministratör

Studieadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.



Om Institutionen för pedagogik och specialpedagogik


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS, bedriver forskning, forskarutbildning, grundutbildning och samverkansuppdrag inom pedagogik och specialpedagogik. Centrala intresseområden vid institutionen är frågor som rör relationen utbildning och samhälle, inkluderande utbildningssystem, skolutveckling och skolledarskap, vuxenutbildning, språk och bedömning samt betygsfrågor. Institutionen har ca 270 medarbetare varav ca 30 tillhör verksamhetsstödet.

För ytterligare information om Institutionen för pedagogik och specialpedagogik: https://www.gu.se/pedagogik-specialpedagogik

Arbetsuppgifter

Arbetet som studieadministratör innebär varierande arbetsuppgifter där du ger administrativ service till studenter såväl som till undervisande personal. I rollen kommer du att arbeta med studieadministrationens alla delar i allt från att skapa kurstillfällen inför kommande terminer i universitetets utbildningsdatabas, administration kring både kurser och studenter i universitetets studieadministrativa system Ladok, schema- och lokalbokning, arbete i universitetets digitala lärplattform Canvas, arkivering m.m.

Administrationen sker i enlighet med institutionens rutiner och gällande regelverk. Du kommer att ingå ett team av studieadministratörer och ha ett nära samarbete med andra funktioner på institutionen så som kursledare, studievägledare, utbildningshandläggare och studierektorer.

Kopplat till utbildningsverksamhetens art har vi arbetstoppar vid till exempel terminsstart och terminsslut. Under lugnare perioder ska studieadministratören arbeta proaktivt inför kommande deadlines samt även arbeta med utveckling av arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer - krav


• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner som relevant alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
• Mycket god IT och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Mycket hög administrativ förmåga

Kvalifikationer - meriterande


• Erfarenhet av studieadministration
• Erfarenhet av de studieadministrativa system som Göteborgs universitet använder såsom Ladok, Canvas, Gubas, NyA, SoV-webben, DISA och TimeEdit är meriterande

Rollen ställer höga krav på förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och förmåga att självständigt lösa arbetsuppgifter på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Arbetet kräver även att du är strukturerad och noggrann. Du behöver också vara stresstålig då rollen innefattar arbetstoppar och skarpa deadlines.

Det är viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad och har hög servicekänsla. Arbetet ställer stora krav på kommunikation inom och utanför verksamheten, så du har pedagogisk förmåga och kan både muntligen och skriftligen kommunicera kring processer och regelverk. I din roll behöver du ha ett genuint intresse för människor och förstår behoven i den verksamhet du skall stötta.

I urvalsförfarandet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Anställning

Anställningsform: Vikariat fram till februari 2023 med eventuell möjlighet till förlängning beroende på när tjänstens ordinarie återgår helt till arbete

Omfattning: 60- 100 %
Placering: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: PAR 2022/974

Kontaktuppgifter

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Ingrid Ploghed, bitr. administrativ chef, ingrid.ploghed@gu.se

Ansökan


För fullständig annons samt ansökan, gå in på: Göteborgs universitet | Studieadministratör (reachmee.com)

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-08-10

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.




Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 10 augusti 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024