Studieadministratör/-koordinator till Bygg- och miljöteknik

Arbetsbeskrivning

Bygg- och miljötekniks verksamhet omfattar - byggande i samhället, hus att bo i, vägar att färdas på och vatten att dricka - allt från planering till underhåll med hänsyn till miljö, energi och ekonomi. Analyser och problemlösande kopplas till samspelet i samhället mellan teknik, människa och natur.

Institutionen har omkring 150 anställda, fördelade på administration och sju forskningsavdelningar på campus Johanneberg. Vår forskning och utbildning är ledande och medverkar till ett hållbart samhällsbyggande.

En av avdelningarna är "Construction Management" vars verksamhet består av utbildning och forskning. Den person vi nu söker ska arbeta som koordinator och administratör inom utbildningsdelen, tätt ihop med lärarlagsledare och lärare. Tjänsten kommer organisatoriskt att höra till den administrativa avdelningen och ersätter på sikt en av våra studieadministratörer som då går i pension.

Beskrivning av tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Kartlägga och koordinera utbildningsverksamheten vid avdelningen Construction Management
- Sätta sig in i årshjulet för utbildning; vad görs när, hur och vem
- Samverka med lärarlagsledare, studieadministratör och avdelningens lärare
- Assistans till ekonomihandläggare i samband med kursbudget
- Avlasta undervisande personal (proaktiv hjälp med koordinering av t ex schemaläggning och tentamensadministation)
- Anlita amanuenser och vara deras kontaktperson
- Hjälpa till med koordinering och facilitering av inhyrda lärare
- Koordinering av examensarbeten
- Delta i arbetet med den kommande kursomläggningen (koordinering, planering, få ett lärarteam på plats osv)
- Informationsspridning till lärare
- Diverse avdelningsadministrativa uppgifter 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av koordinerande och självständigt administrativt arbete. Du är van vid att arbeta i en internationell miljö och behärskar engelska i tal och skrift. Kännedom om universitetsvärlden är ett plus. Som person är du drivande och serviceinriktad med ett kommunikativt förhållningssätt. Du har minst gymnasiekompetens, kurser inom projektledning och annan relevant eftergymnasial utbildning är meriterande. Du använder obehindrat Office-programmen och har lätt för att sätta dig in i nya administrativa IT-system.

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Ref 20150283. Dokument ska skickas elektroniskt och dokumenten sparas som pdf-filer enligt nedan:


• Ansökan: (namnge med: Ansökan, Efternamn, referensnummer)
- CV
- två referenspersoner som vi kan kontakta
- rekommendationsbrev från tidigare arbetsgivare
• Personligt brev/Kvalifikationer: (namnge med: Pb, Efternamn, referensnummer). 1-2 sidor som beskriver dina kvalifikationer för tjänsten.
• Övrigt:
- Bifoga intyg, betyg, rekommendationer, som styrker din ansökan.

Ansökan sker elektroniskt, på ett särskilt ansökningsformulär - använd knappen längst ner på sidan.

Sista ansökningsdag: 27 augusti 2015

Vid frågor, vänligen kontakta
Cecilia Hahn Berg, administrativ chef och viceprefekt verksamhetsutveckling, cecilia.hahn.berg@chalmers.se, 031-7722167
Petra Bosch, avdelningschef Construction Management, petra.bosch@chalmers.se, 031-7721945
Mark Wennerström, HR-specialist, mark.wennerstrom@chalmers.se, 031-7722166




 *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 



Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom åtta styrkeområden; Energi, Informations- och kommunikationsteknologi, Livsvetenskaper, Materialvetenskap, Nanovetenskap och nanoteknologi, Produktion, Samhällsbyggnad och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024