OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten för dig som har en administrativ ådra att få in foten på Chalmers Tekniska Högskola som studieadministratör. Är du en serviceinriktad och samarbetsvillig person som vill bidra till god service är detta tjänsten för dig. Sök idag, men inte senare än 26/4, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Information om arbetsplatsen
Institutionen för Mekanik och maritima vetenskaper (M2) har en internationell och dynamisk forsknings- och utbildningsmiljö. Institutionen återfinns på både Campus Lindholmen och Campus Johanneberg och består av sju forskningsavdelningar samt ett verksamhetsstöd. Verksamhetsstödet består av 18 personer som arbetar med ledningsstöd, ekonomi, studie- och forskningsadministration HR- och webbadministration. Verksamhetsstödet leds av administrativ chef.
I denna tjänst ingår i huvudsak studieadministrativt arbete på grund, avancerad och forskarutbildningsnivå i nära samarbete med nuvarande tjänsteinnehavare. Nuvarande tjänsteinnehavare kommer under vikariatstiden att ansvara för det personaladministrativa arbetet på institutionen. Detta betyder att ett naturligt bollplank finns på plats, avancerat stöd och hjälp att komma igång likaså samt att man har och är varandras back up. Andra administrativa arbetsuppgifter kan också förekomma. Det pågår ett utvecklingsarbete att skapa effektiva gemensamma arbetssätt som underlättar samarbetet kollegorna emellan. Eftersom M2 har verksamhet på båda campus är ett av målen att nyttja de administrativa stödsystemen, samverka och samarbeta så optimalt som möjligt. Här finns förväntningar på dig som studieadministratör att aktivt bidra med idéer, erfarenheter och sin kompetens.
Du erbjuds
* Utvecklas inom administration
* En hängiven konsultchef som under hela din anställning fungerar som en karriärspartner
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Administrativt arbete på grund, avancerad och forskarutbildningsnivå
- Bidra med idéer och nytänkande kopplat till förändringsarbetet
- Skapa gemensamma arbetssätt som underlättar för dig och dina kollegor
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning med inriktning på administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har intresse och för digitalisering samt god datorvana
- Obehindarde kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande är om du har:
* Erfarenhet av administrativa stödsystem så som Ladok och Canvas
* Erfarenhet av digital examinsation
* Erfarenhet av Diarie- och dokumenthanteringssystem - här arbetar du i Chalmers 360
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Flexibel
* Själgående
Övrig information
* Start: 3/5
* Omfattning: Heltid, långsiktigt, start 6 månader
* Placering: Chalmersplatsen 4, 412 96 Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231