OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Nu söker vi en erfaren administratör för ett vikariat till Chalmers tekniska högskola!
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, 3 maj 2022
Slut: 31 mars 2023
Om verksamheten
Institutionen består av sju forskningsavdelningar samt ett verksamhetsstöd. Verksamhetsstödet består av 18 personer som arbetar med ledningsstöd, ekonomi, studie- och forskningsadministration HR- och webbadministration. Verksamhetsstödet leds av administrativ chef.
Mer om tjänsten
I denna tjänst ingår i huvudsak studieadministrativt arbete på grund, avancerad och forskarutbildningsnivå. Du kommer arbeta i nära samarbete med nuvarande tjänsteinnehavare, som under vikariatstiden istället kommer att ansvara för det personaladministrativa arbetet på institutionen. Detta betyder att ett naturligt bollplank finns på plats och avancerat stöd och hjälp att komma igång. Andra administrativa arbetsuppgifter kan också förekomma. Det finns förväntningar på vikarierande studieadministratör att aktivt bidra med idéer, erfarenheter och sin kompetens.
Din profil
För att passa för rollen ser vi gärna att du har en högskoleutbildning (eller motsvarande) inom t ex administration alternativt några års erfarenhet av administrativt arbete. Vi tror att du är en skicklig administratör med kunskap om och intresse för digitalisering. Anställningen ställer krav på att du har en god datorvana och goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa stödsystem såsom Ladok, Canvas, digital examination samt diarie- och dokumenthanteringssystem (Chalmers 360).
För att trivas behöver du vara serviceinriktad, flexibel och ha lätt för att samarbeta då arbetet innebär många kontaktytor. Det är viktigt att du är självständig med en god förmåga att ta egna initiativ och att du kan planera och organisera i ditt arbete. Då det pågår ett förändringsarbete är det viktigt att du är utvecklingsorienterad.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09