OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Vid institutionen för kemi och molekylärbiologi bedrivs forskning och forskarutbildning inom ett brett område som sträcker sig hela vägen från atom- och molekylskala via celler till hela organismer. Mycket av de fenomen som studeras har en inverkan på vår naturliga miljö och levande system. Vi deltar i utbildning på grundläggande nivå inom programmen för kemi, molekylärbiologi, läkemedelskemi, biologi, marina vetenskaper och apotekarprogrammet.
Som studieadministratör kommer du att ingå i en studieadministrativ grupp med placering vid Lundbergs labb. Den studieadministrativa gruppen tillhör organisatoriskt den administrativa enheten på Institutionen för kemi och molekylärbiologi.
Arbetsuppgifter
Som studieadministratör sköter du studentexpeditionen för Receptarieprogrammet, som i dagsläget omfattar 150 studenter. Arbetet innebär ansvar för antagning av studenter till kurser inom program, behörighetsgranskning, intyg och registrering i datasystemet Ladok. I arbetet som studieadministratör ingår även uppdraget som studievägledare vilket innebär att vägleda studenter på Receptarieprogrammet kring sina studier. Vidare ingår att besvara frågor via e-post och telefonkontakt samt att hjälpa studenter och andra inblandade i Receptarieprogrammet med allmän service.
Kvalifikationer
Vi söker en utåtriktad person som har lätt att kommunicera. God planeringsförmåga, flexibilitet och öppenhet för nya arbetsuppgifter är viktiga egenskaper. Goda datakunskaper och erfarenhet av universitetsadministration är önskvärt. Vidare är kunskaper om, eller erfarenheter av, utbildningar inom naturvetenskapliga ämnen (gärna från Receptarieprogrammet) meriterande.
God förmåga att självständigt utföra arbetsuppgifter är en förutsättning för tjänsten men det är även viktigt att kunna arbeta i grupp. Arbetet förutsätter att du är noggrann samt har en välutvecklad kommunikationsförmåga. Erfarenhet av studieadministrativa system vid Göteborg universitet (Ladok, Gubas, Gudok, NyA och Canvas) är meriterande.
Du har minst gymnasial utbildning. Krav på goda kunskaper i både svenska och engelska.
Anställning
Anställningen är ett föräldravikariat anställning på 100 % i 12 månader eller tills ordinarie befattningsinnehavare är åter i tjänst. Placering tills vidare vid Institutionen för kemi och molekylärbiologi i Göteborg. Start i april 2021 eller enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta
Kalle Påsse Sundvall, administrativ chef
031-786 3949, kalle.passe.sundvall@gu.se
Clara Wilow Sundh, personalhandläggare
031-786 3909, clara.wilow.sundh@cmb.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan skall innehålla CV och personligt brev.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-01-29
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.