Studiestödsutredare Eskilstuna

Studiestödsutredare Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Vad gör CSN?

Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt.

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner.

CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? CSN söker nu studiestödsutredare för att stärka upp under 2025. Trivs du med kundmöten och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter? Då kanske detta jobbet är för dig. 

Arbetsuppgifter

Som studiestödsutredare har du till uppgift att lösa kundens situation på bästa möjliga sätt, utifrån gällande lagar och regler. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren och har som målsättning att lösa kundens hela ärende.

I din roll som studiestödsutredare arbetar du självständigt med handläggning och utredning av ärenden. Det innebär att du med stöd av lagar och regler bedömer olika typer av underlag och fattar beslut om studiestöd. En naturlig del i ditt arbete är att göra studiestödsberäkningar i det enskilda ärendet. Du hjälper kunder via telefon, mejl och digitala kanaler. En stor del av arbetet som studiestödsutredare innebär kontakt med våra kunder via telefonsamtal vilket betyder att du behöver trivas med det som en viktig del av dina arbetsuppgifter. En vanligt förekommande del i ditt arbete är att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs hjälpsamt, jämställt och tillitsfullt.

I din arbetsgrupp är du en viktig lagspelare för att vi tillsammans når de effekter och mål vi eftersträvar. Du driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. En god arbetsmiljö är viktig för oss och du är beredd att bidra till den genom ditt sätt att agera och kommunicera.

Vi söker dig som har:


• påbörjade och aktuella högskolestudier inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap
• cirka tre månaders aktuell arbetslivserfarenhet inom serviceyrket som arbetsgivaren bedömer är relevant
• erfarenhet av att obehindrat navigera i olika datasystem samt förmåga att snabbt sätta sig in i och använda digitala verktyg
• mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska
• goda kunskaper i engelska
• mycket god datavana och kan hantera Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook.

Meriterande är:


• aktuell erfarenhet av kundbemötande som arbetsgivaren bedömer är relevant.

Vem är du?

Vi söker dig som har en naturlig känsla för service och som effektivt löser kundens frågeställning. Du trivs med ständig kundkontakt och är duktig på att kommunicera i tal och skrift. I rollen som studiestödsutredare är det viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är bekväm med att arbeta självständigt. För att arbeta utifrån de lagar och regler som styr vår verksamhet handlar du i enighet med fattade beslut, riktlinjer och mål. 

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, driver ditt arbete framåt och uppnår resultat. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till rekryterande chef.

Anställningsform

Särskild visstidsanställning (SÄVA) 10 månader

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum
För den här tjänsten är det viktigt att du kan börja den 17 februari 2025 p.g.a. introduktionsutbildning.

Referens
HR/2024:112

Sista ansökningsdag
Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-10-21

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning

Omfattning
Heltid

Referens
HR/2024:112

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CSN
  • 15 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Besöksadress

N Tjärngatan 2
None

Postadress

None
SUNDSVALL, 85182

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024