OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.
Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Som studiestödsutredare har du till uppgift att lösa kundens situation på bästa möjliga sätt, utifrån gällande lagar och regler. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren.
En stor del av arbetet som studiestödsutredare innebär kontakt med våra kunder via telefonsamtal och e-brev. I arbetet ingår även handläggning och utredning. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs enkelt, jämställt och hjälpsamt. En naturlig del i ditt arbete är att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster.
I gruppen är du en viktig lagspelare som stöttar dina kollegor, bidrar till en god arbetsmiljö och att vi tillsammans når de effekter vi eftersträvar. Som medarbetare på CSN tar du ett aktivt ansvar för att ständigt förbättra verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 180 hp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Alternativt har du avslutade gymnasiestudier och har under minst två år arbetat med handläggning och kundservice och på så sätt inhämtat kunskaper och erfarenheter som är relevanta för arbetet som studiestödsutredare.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet inom handläggning och utredande arbete från offentlig verksamhet eller bank- och försäkringsverksamhet, samt aktuell erfarenhet av kundservice som är relevant.
Vi förväntar oss att du kan hantera Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook. Du ska ha mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och goda kunskaper i tal och skrift i engelska. Meriterande är om du har ytterligare språkkunskaper som är relevanta för tjänsten ex. arabiska, dahri (persiska) eller tigrinja.
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga att på ett bra sätt möta olika människor på olika nivåer och behov. För att lyckas i rollen arbetar du bra med andra och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter, kan snabbt förändra ditt synsätt och ser möjligheterna i förändringar. Vidare tar du ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt och gör noggranna avvägningar och prioriteringar, samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidare anställning
För tillsvidareanställning kan provanställning komma att tillämpas
Omfattning
100%
Önskat startdatum
2023-03-15 eller enligt överenskommelse.
Referens
HR/2022:142
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-06.
Om CSN
Utbildning är en av sakerna som tar oss framåt i livet. På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.
Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Läs mer om vilka förmåner vi erbjuder på https://csn.se/om-csn/jobba-hos-oss/om-att-jobba-pa-csn.html#h-Formaner.
Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här.
Vår rekryteringsprocess
CSN tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsmetod genom hela processen där fokus ligger på de kompetenser och egenskaper som tjänsten kräver. Vår bedömning görs objektivt och utifrån de kvalifikationer som framgår av annonsen.
I nästa steg ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor samt bifoga ditt CV. Intervjuer kan ske fysiskt eller via video. Arbetsprov och tester kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen.
Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är offentliga. CSN kan därmed komma att behöva lämna ut dina ansökningshandlingar. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Läs om våra förmåner.
Övrigt
Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04