OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad gör CSN?
Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt.
Vad erbjuder vi?
Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner.
CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? Arbetsuppgifter
Som studiestödsutredare har du till uppgift att lösa kundens situation på bästa möjliga sätt, utifrån gällande lagar och regler. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren.
En stor del av arbetet som studiestödsutredare innebär kontakt med våra kunder via telefonsamtal och e-brev. I arbetet ingår även handläggning och utredning. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs enkelt, jämställt och hjälpsamt. En naturlig del i ditt arbete är att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster.
I gruppen är du en viktig lagspelare som stöttar dina kollegor, bidrar till en god arbetsmiljö och att vi tillsammans når de effekter vi eftersträvar. Som medarbetare på CSN tar du ett aktivt ansvar för att ständigt förbättra verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
•
aktuell och relevant högskoleutbildning (minst 180 hp) gärna med inriktning mot statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarande
•
mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska
•
goda kunskaper i tal och skrift i engelska
• goda kunskaper i Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook.
Det är meriterande om du har
•
ca 6 månaders relevant och aktuell erfarenhet av kundservice via telefon som arbetsgivaren bedömer som relevant
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar bra tillsammans med andra och anpassar dig efter ändrade omständigheter. Du har en förmåga att ta ansvar för din uppgift samt göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du kan även väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Önskat startdatum
2025-03-03
Sista ansökningsdag
2024-10-13
Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning
Heltid
Referens
HR/2024:117
Övrigt
Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04