OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.
Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Som studiestödsutredare har du till uppgift att lösa kundens situation på bästa möjliga sätt, utifrån gällande lagar och regler. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren och som målsättning att lösa kundens hela ärende. En stor del av arbetet som studiestödsutredare innebär kontakt med våra kunder via telefonsamtal, i arbetet ingår även handläggning och utredning. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs enkelt, jämställt och hjälpsamt. En naturlig del i ditt arbete är att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster.
I gruppen är du en viktig lagspelare som stöttar dina kollegor, bidrar till en god arbetsmiljö och att vi tillsammans når de effekter vi eftersträvar. Som medarbetare på CSN tar du ett aktivt ansvar för att ständigt förbättra verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning (minst 180hp) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Alternativt har du avslutade gymnasiestudier och har minst två års aktuell arbetslivserfarenhet av kundservice och handläggning av kundärenden.
Vi ser gärna att du har minst ett års aktuell erfarenhet av att arbeta med handläggning eller utredning av kundärenden från privat eller offentlig verksamhet med tydligt kundfokus.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att möta och hjälpa kunder både via telefon och e-post.
Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska samt goda kunskaper i tal och skrift i engelska. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och väger samma komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Viktigt är att du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Du är flexibel och självgående samt har lätt att samarbeta med andra.
Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Omfattning
Heltid
Önskat startdatum
Tillträde enligt överenskommelse.
Referens
HR/2022:127
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-25
Läs om våra förmåner.
Övrigt
Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04