OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av liveproduktion i studio och att själv hantera livesändningar?
Har du förmågan att behålla lugnet och arbeta systematisk även under tidspress?
Om tjänsten
Som studioproducent kommer dina huvudsakliga uppgifter vara att planera och praktiskt genomföra interna och externa livesändningar och spela in filmade föreläsningar. Du säkerställer också att all medieteknik i studion fungerar optimalt.
Om dig
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen är det viktigt att du sätter servicenivån högt, är samhällsorienterad och har ett mycket gott omdöme. Du är en lagspelare med har god samarbetsförmåga. Du arbetar systematiskt och behåller lugnet även vid arbete under tidspress. Du är van och trivs med stora kontaktytor och duktig på att kommunicera och att möta människor. För att trivas i rollen ser vi att du är en prestigelös problemlösare som har förmågan att ge riktigt god service.
Dina arbetsuppgifter innebär ansvar för att
• instruera och stötta medverkande inför och under livesändning
• efterbearbetning av produktionerna inför publicering
• undertexta och göra enklare syntolkningar
• spela in och redigera podcasts
• förvalta och vidareutveckla studion och arbetssätt i studion tillsammans med filmsamordnare och medieproducent på Socialstyrelsen
• hantera administrativa arbetsuppgifter som hör till arbetet med studion, t. ex bokning av studion, användarstöd och lathundar.
Vi söker dig som har
• minst två års erfarenhet av liveproduktion i studio.
• kunskap att själv hantera livesändningar
• god kompetens och erfarenhet av olika produkter inom ljud och videoteknik för digitala möten som tex bild- och ljudmixer, redigering, PA-system, mikrofoner, ljudmixnings- och lyssningsteknik och ljussättningerfarenhet av Windows 10 22H2, Office 365, Microsoft Teams, Skype for Business, Adobe Premiere pro, PowerPoint i sändningsmiljö och mjukvarumixers t.ex. Vmix.
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att lösa tekniska problem relaterade till nätverk och livesändning
• erfarenhet av att arbeta i Quickchannel
• erfarenhet av att avropa från leverantör
• kunskap om verbalisering
• goda kunskaper i After Effects
• erfarenhet av att ha arbetat på statlig myndighet.
Bra att veta
Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid t.o.m. 31 december 2024. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir produktionsledare och din placering är på kommunikationsavdelningen.
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Per Ek per.ek@socialstyrelsen.se Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Rebecka Modahed på rebecka.modahed@socialstyrelsen.se . Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan.
Välkommen med din ansökan senast den 2 mars 2024.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055