OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Det här är ett konsultuppdrag på 25% via KiMM/Wise Professionals under 3 månader till att börja med. Möjlighet till förlängning och ökad omfattning finns beroende på hur mycket studion bokas. Vi ser helst att du kan börja från mitten av januari.
Om rollen
Rollen har stor variation i arbetsuppgifterna och innefattar både tekniskt arbete och bemötande av kunder. Du kommer vara delaktig i arbetet innan sändning, under sändning och efter sändning vilket innefattar att ta emot bokningar och boka brief-möten med kunder, förbereda studion inför sändningen, producera sändningen, klippa och lägga på ljud på inspelningen, samt återställa studion efter avslutad sändning. Rollen är operativ och passar dig som har ett tekniskt intresse, ett genuint service-tänk och som gilla att möta olika människor.
Exempel på arbetsuppgifter
Ta emot bokningar, boka brief-möten, boka sändningen i streaming-verktyget
Förbereda greenscreen och kundpresentationen
Prepp-möte med kund några dagar innan live-sändningen
Förbereda studion och ta emot kunden
Produktion av sändning enligt detaljerat schema; byta kameravinklar, slå på/av mikrofoner etc.
Klippa inspelningen enligt kundens önskemål, kunna lägga på ljud, text etc. samt återställa studion
Om dig
Till det här uppdraget söker vi dig som har ett kreativt sinne och intresse för studioteknik och att jobba med produktion och live-sändningar. Det är inget krav, men vi ser det som positivt om du tycker att sälj är roligt då rollen framåt kan utvecklas till att marknadsföra och sälja in studion till potentiella kunder i närområdet. Då du kommer arbeta med kundbemötande är det viktigt att du har en naturlig känsla för service i allt du gör samt en god förmåga att bygga och bibehålla relationer.
Önskad bakgrund
Teknisk förståelse och kunskap
Erfarenhet av att göra livesändningar
Tidigare erfarenhet av att jobba i en studio alternativt inom videoproduktion
Kunskap i Premiere Pro, QuickChannel/liknande webinarverktyg och Cisco/liknande videosystem
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Om Office Management
Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 450 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.100 MSEK år 2021 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingborg, Göteborg, Malmö, Linköping, Tammerfors, Luleå, Uppsala och Kramfors.
Intresserad?
Känner du att detta är rätt för dig? Skicka då in ditt CV samt ett par exempel från din portfölj via ansökningsknappen nedan. Önskar du mer information eller har frågor om uppdraget, kontakta rekryteringsassistent Jennelie Hedman jennelie.hedman@wise.se eller ansvarig konsultchef Eva Erlandsson på ee@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om KiMM och Wise Professionals
Vi på KIMM är specialister på rekrytering och attraktion inom kommunikation och marknadsföring. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Öresund och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar. Exempel på organisationer som vi samarbetar med hittar du här.
Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären. Det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om