OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fläkt Woods AB, som ingår i Fläkt Woods Group, utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av produkter och system för ventilationsanläggningar. Fläkt Woods Group har egen verksamhet i 30 länder och är representerat via agenter i 75 länder.
I Fläkt Woods Group finns 3000 anställda, varav 850 vid Fläkt Woods AB i Sverige. Produktion och utveckling bedrivs vid fyra produktionsenheter belägna i Jönköping, Enköping, Järna och Aneby. Säljkontor finns på 17 orter i Sverige.
www.flaktwoods.se
Rekryteringen görs i samarbete med Experis
Arbetsbeskrivning
Som mottagare inom vår tekniska support kommer du ha direktkontakt med våra kunder och hantera frågor via inkommande samtal och mail. Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och som drivs av att ge den bästa möjliga servicen till kund. Du har mycket goda kunskaper inom styr- och reglerteknik, drivs av att lösa problem och på ett professionellt sätt ge våra interna och externa kunder teknisk support på företagets produkter. Viss administration och dokumentation förekommer. I dina uppgifter ingår också att stötta, utbilda och ge teknisk support till våra säljare och produktionsavdelningar rörande produkterna.
Supporten omfattas bl a av:
- Teknisk support mot egna säljare och direkt mot kund
- Agera teknisk expert i komplexa projekt
- Offertgivning
- Kundorderkonstruktion
- Felsökning både via telefon och på plats
Du rapporterar till chefen för Teknisk support Styr & Regler och din placering är i Jönköping.
Vem är du?
För att lyckas i rollen inom kundsupport ska du ha som lägst teknisk gymnasium i kombination med minst 5 års yrkeserfarenhet inom styr- och reglerteknik. Högskola är meriterande.
Du är bra på att kommunicera och du har en förmåga att använda tekniska termer och begrepp på ett sätt som kunden kan relatera till. God förmåga att både samarbeta och att arbeta självständigt är ett måste. Ett krav är att du behärskar engelska på hög nivå, i såväl tal som skrift.
Som person är du serviceinriktad, självständig och driven. Du brinner för teknik och problemlösning och gillar att jobba med kunder. Du är ansvarstagande, initiativrik och etablerar med lätthet relationer till kunder genom att vara ödmjuk och ha en hög social kompetens. Du har förmågan att hålla igång flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och du trivs i en intensiv arbetsmiljö. Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och en god förmåga att prioritera och organisera ditt eget arbete.
Kontaktperson
Har du frågor kontaktar du rekryteringskonsult Bernt Legersjö,
tel 0703 - 77 09 66. Du söker tjänsten via experis.se, enligt länk nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 30 juli. I denna rekrytering tillämpas löpande urval.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Sköld
Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér
Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356