Styr- och reglertekniker till EKM Kontroll i Helsingborg

Styr- och reglertekniker till EKM Kontroll i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vi startade 1986 och har sedan dess försett marknaden med lägre energikostnader, optimerade anläggningar och god service. Vi är dryga 23 glada anställda, vi omsätter drygt 30 miljoner sek/år, hos oss värnar vi om personalen. Läs mer om oss på www.ekmkontroll.se

.

Vill du också ingå i ett härligt team och arbeta med klimatsmart teknik som leder till ett mer hållbart och energieffektivt samhälle? 

Om du är en person som sätter kunden i fokus och har en utvecklad förmåga att proaktivt felsöka och lösa problem som kan uppstå i fastigheters styrsystem, då ska du söka tjänsten som "Styr- och reglertekniker" hos oss. Du kommer att få jobba tillsammans med ett team kollegor som har stor samlad kunskap och erfarenhet inom klimatsmart fastighetsautomation. 

EKM Kontroll är ett stabilt och tryggt företag som sedan 1986 har försett marknaden med lägre energikostnader, optimerade anläggningar och god service. Vi är idag ett 20 tal anställda och vi omsätter drygt 30 miljoner kronor årligen. Vi finns på Berga i Helsingborg.

Arbetsbeskrivning 
Som styr- och reglertekniker hos oss på EKM Kontroll, kommer du arbeta fritt med ditt ansvarsområde, fatta beslut och vara med och påverka dina dagar hos oss. Du kommer att arbeta med hela flödet från; Programmering - Apparatskåpsombyggnad - Driftsättningar och Service. En viktig del i rollen är att även säkra den dagliga driften av befintliga system samt medverka vid planeringen av nya anläggningar.

Driftsättning innebär att du jobbar på plats i anläggningarna ihop med konstruktör, projektledare och elektriker. Som styr- reglertekniker har man en mycket viktig roll i projektet när det befinner sig i slutskedet för leverans på utsatt tid och med högsta kvalitet. Du kommer även att jobba med så kallad spotservice ute hos våra kunders fastigheter.

Vi erbjuder 
Vi erbjuder en intressant och varierande teknisk roll inom klimatsmart fastighetsautomation och en arbetsmiljö fylld av tekniska utmaningar, med många kundkontakter, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling.

Vi är glatt gäng som hjälper varandra. Vi har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans. Hos oss äger du din egen utveckling inom vårt bolag.

Erfarenhet som krävs 
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har:
* En teknisk gymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande arbeten, med fördel inom en teknisk bransch som exempelvis fastighetsautomation, energi, VVS, ventilation eller kyla.
* Du har goda kunskaper om el och elsäkerhet samt innehar systemkunskap.
* Erfarenhet av PLC-programmering (Bastec).
* Vana av att läsa och tolka ritningsunderlag samt själv framställa olika typer av rapporter.
* Körkort för bil.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är både lösnings- och serviceorienterad. Som person är du i grunden tekniskt lagd, har en utvecklad förmåga att se helheten samt att felsöka och lösa problem som uppstår. Med andra ord kan man säga att du är noggrann, har ett analytiskt sinne och jobbar strukturerat. Du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du även är en god lagspelare.

Viktigt för oss är att du också är serviceminded, har ett flexibelt mindset och är social mot kunder och dina kollegor. Du är duktig på att skapa förtroende samt att uppfatta och tillmötesgå kundernas behov. Vidare har du så klart ett brinnande intresse för allt som rör teknik och energibesparing.

Att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift ser vi som självklart.
  
Ansökan 
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 15 januari men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på  vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024