OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är ett statligt bolag behöver stärka upp teamet för Personal- och leverantörssäkerhet med ytterligare en SUA- administratör. Ett spännande uppdrag för dig som trivs i en administrativ roll. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 01-jan-2021 och pågå t.o.m. 31-dec-2021.
Om uppdraget
Vår kund har en stor mängd säkerhetsskyddsavtal med leverantörer som behöver följas upp för eventuella åtgärder. Uppdraget innebär att du som konsult ska göra en genomgång av vår kunds säkerhetsskyddsavtal i syfte att identifiera vilka avtal som ska arkiveras och inte längre är aktiva. Du kommer även utgöra administrativt stöd för säkerhetsenheten i form av hantering och registrering av information i databaser, ha telefon och mailkontakt med leverantörer samt hantering av gemensam funktionsbrevlåda i Outlook.
Om dig
Kompetens och erfarenhet
- Fullständig gymnasieutbildning
- Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av administrativ arkivvård/registervård
- Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete med digitala ärendehanteringssystem och/eller databaser
- Minst 2 års erfarenhet av arbete i Microsoft office
- Behärska svenska språket flytande i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi tror att du är en person med en fallenhet för att arbeta med administrativa arbetsuppgifter mot uppsatta mål. Du är flexibel och anpassar ditt arbete efter rådande arbetsbelastning på ett självständigt och strukturerat sätt. Som person är du ödmjuk och utåtriktad, har lätt för att skapa förtroende till människor i din omgivning genom en tydlig kommunikation och god initiativ- och samarbetsförmåga. Uppdraget kan komma att innebära viss arbetsledning vilket ställer krav på att du är trygg i din roll.
Process och ansökan
Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi, därefter är nästa steg en intervju hos oss (alternativt Teams-intervju). Vi tar referenser på slutkandidater.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-5869311.
Välkommen med din ansökan redan idag!