OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är ett statligt bolag behöver stärka upp teamet för Personal- och leverantörssäkerhet med ytterligare en handläggare inom SUA. Ett spännande uppdrag för dig som trivs i en administrativ roll och vill arbeta inom samtliga delar av SUA-processen! Välkommen att läsa vidare!
Omfattning: Heltid
Uppdragsperiod: 01-jan-2021 - 31-dec-2021
Om uppdraget
Uppdraget innebär att du kommer att arbeta inom samtliga delar av SUA-processen, både operativt och strategiskt. Du ska kunna bistå verksamheten med identifiering och analys av skyddsvärden, teckna säkerhetsskyddsavtal, genomföra uppstartsmöten, utbildningar och säkerhetsprövningsintervjuer med leverantörer, följa upp och kontrollera att säkerhetsskyddsavtalen efterlevs.
Ett urval av de viktigaste arbetsuppgifterna för uppdraget:
- Konsulten förväntas kunna bistå verksamheten med att identifiera och analysera skyddsvärden i uppdrag och projekt.
- Ha kontakt med beställare, Inköp och leverantörer.
- Upprätta säkerhetsskyddsavtal, instruera och utbilda i säkerhetsskydd och aktuell hotbild.
- Vara leverantörer och beställare behjälplig vid frågor.
- Handlägga ärenden i digital och fysisk form.
- Genomföra säkerhetsprövningar.
- Konsulten ska även kunna bistå vid uppföljning och kontroll av säkerhetsskyddsavtal.
- Arbeta operativt i SUA-processen, och bidra till strategisk utveckling av densamma.
Mycket arbete utförs i ett digitalt ärendehanteringssystem samt en digital databas, över Skype, i MS Office.
Om Dig
Kompetens och erfarenhet
För att axla rollen tror vi att du har en fullföljd gymnasialutbildning samt någon relevant utbildning inom säkerhetsskydd. Vi tror att du även har erfarenhet av följande:
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom säkerhetsskydd
- Minst 1 års erfarenhet av genomförande av säkerhetsprövningar
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med digitala verktyg tex MS Office, Skype, digitala ärendehanteringssystem
Du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har genomfört minst 2 förstagångsbesök i samband med tecknande av säkerhetsskyddsavtal i nivå 1
Personliga egenskaper
Vi tror att du är en person med en fallenhet för att arbeta med administrativa arbetsuppgifter mot uppsatta mål. Du är flexibel och anpassar ditt arbete efter rådande arbetsbelastning på ett självständigt och strukturerat sätt. Som person är du ödmjuk och utåtriktad, har lätt för att skapa förtroende till människor i din omgivning genom en tydlig kommunikation och god initiativ- och samarbetsförmåga.
Process och ansökan
Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi, därefter är nästa steg en intervju hos oss (alternativt Teams-intervju). Vi tar referenser på slutkandidater.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-5869311.
Välkommen med din ansökan redan idag!