SUA-handläggare till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Svenska Kraftnät växer och är nu i behov av förstärkning inom teamet för leveranssäkerhet. Har du erfarenhet av handläggningsarbete och motiveras av spännande varierade utmaningar kan detta vara ett uppdrag för dig!

Uppdragsbeskrivning

Svenska Kraftnät ökar sin investeringstakt och med anledning av detta behöver teamet för leveranssäkerhet stärkas. I rollen som SUA-handläggare kommer du arbeta med att handlägga säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsavtal (SUA), vilket innefattar bland annat avtalshantering, säkerhetsprövningsintervjuer och uppföljning.

Du kommer arbeta inom enheten Verksamhets- och säkerhetsskydd under avdelningen Säkerhet och beredskap.

Om dig

Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet vilken bedöms likvärdig. Vi ser även att du har minst 2 års erfarenhet av handläggningsarbete samt god förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att axla rollen som SUA-handläggare krävs det att du kommunicerar och uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Meriterande är även:

- Eftergymnasial utbildning
- Tidigare erfarenhet av handläggande arbete med säkerhetsskyddade upphandlingar med säkerhetsskyddsavtal (SUA)
- Kunskap om säkerhetsskyddslagen
- Tidigare genomfört säkerhetsprövningsintervjuer eller intervjuer
- Tidigare arbetat inom offentlig verksamhet


Som person har du god samarbetsförmåga liksom god förmåga att arbeta självständigt. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och är en flexibel person som är anpassningsbar efter arbetsbelastning. Vi ser även att du besitter en god kommunikativ förmåga vilket innebär att du är utåtriktad och rak i din kommunikation.

Säkerhetsprövning

I och med att du kommer arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta 10-12 veckor från tilldelning av uppdraget, men kan ta både längre och kortare tid.

Placering: Sundbyberg, Stockholm (med möjlighet till hemarbete)

Omfattning: Heltid

Period: 01-jul-2022 - 30-jun-2023

Process och ansökan

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan genom snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du söker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.

Har du frågor gällande uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024