OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av Lantmännens ekonomiavdelning? Vår vision är att bli världsbäst i inköps- och fakturahantering! För att nå dit, söker vi två Subledger Assistants som kommer arbeta med att göra vår fakturahantering förstklassig.
Det här kommer du att göra
På vår reskontraavdelning hanterar vi kund- och leverantörsreskontra. Som Subledger Assistant blir du en viktig del av denna avdelning. Du kommer säkerställa att leverantörsfakturor når rätt mottagare på Lantmännen så smidigt som möjligt. Du kommer också arbeta med hanteringen av ej betalda fakturor samt supportera både våra interna medarbetare och våra leverantörer i hanteringen av fakturor. Eftersom avdelningen också hanterar kundreskontra kommer du även få supportera inom detta område.
För att kunna ge bästa möjliga service kommer du lära dig vilka avtal och leverantörer vi har, hur beställningar läggs i olika system och hur fakturahanteringen fungerar. Systemen där vi hanterar processen är scanningsystem, affärssystem och fakturasystem. Du är ansvarig för en professionell och kundvänlig kontakt med våra medarbetare, våra inköpare och våra leverantörer över hela Norden. Du kommer främst använda dig av telefon, web och e-mail i dina kontakter.
Du tillhör Lantmännens ekonomiavdelning och rapporterar till chef för reskontror. Placeringsort är Malmö.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
• Arbetslivserfarenhet inom kundservice och/eller administration
• Intresse för inköp och ekonomi
• Kunskaper som gör att du talar och skriver svenska och engelska flytande
• Gymnasialutbildning
• God kunskap i de vanligaste Officeverktygen (Excel, Powerpoint)
• God datorvana
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av ekonomi
• Erfarenhet i M3 och Palette
Du är:
• Kommunikativ och drivs av att hjälpa människor och lösa problem
• Nyfiken
• Intresserad av att lära dig olika system
• En lagspelare som tycker om att dela med dig av dina kunskaper
• Den som tar egna initiativ och jobbar kontinuerligt med att förbättra processer och rutiner
• Den som förstår affärens behov och kan prioritera därefter
• Ansvarstagande
• Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 30 juni 2020. För att säkerställa en så objektiv och rättvis rekryteringsprocess som möjligt använder vi oss utav tester (kapacitets- och personlighetstester). Om du har några frågor gällande processen eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta my.cervin@lantmannen.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.