Success Manager

Success Manager

Arbetsbeskrivning

Om Paytrim

Paytrim är en välfinansierad startup med drygt 30 anställda som siktar på att förändra en hel bransch. Vår lösning är en modern betalplattform med sofistikerade analysverktyg, som förbättrar och förenklar hur företag tar emot betalningar. Vi är godkända enligt Finansinspektionen som betalningsinstitut och investerar för fortsatt utveckling av vår betalplattform som nu har lanserats på svenska marknaden i ett första steg. Vi går nu in i vår scaleup-fas och har i dagsläget över 1000 kunder på kö för att börja använda plattformen.

Läs mer om oss på vår hemsida (https://www.paytrim.com/) och i denna artikel i Dagens Industri (https://www.di.se/digital/okant-fintechbolag-fran-skovde-har-rest-44-miljoner-tunga-bankprofiler-investerar/).

Om rollen

I rollen som Success Manager kommer du att onboarda och supporta kunder i vår betalplattform. Du jobbar tätt med säljteamet där du efter signering tar över kundkontakten och onboardar våra nya kunder samt agerar support på sikt. I onboardingen agerar du projektledare och ser till att koordinera internt med teamet likväl som externt med kunden och leverantörer. Du ser till att rätt information finns tillgänglig i våra system samt guidar och stöttar kunden i att börja använda plattformen i sin dagliga verksamhet.

Du kommer att

- Leverera fantastisk support som förenklar och förbättrar våra kunders vardag.
- Onboarda nya kunder; koordinera, instruera och stötta kunden från start till mål.
- Supporta och guida våra kunder dagligen via telefon och mail.
- Bevaka och följa våra rutiner anti money laundering och fraud i first line.
- Kontinuerligt arbeta för att förbättra och effektivisera våra rutiner och processer.
- Ta fram och skicka månadsrapporter till kund.


Vi tror att du

- Har några års arbetslivserfarenhet, helst inom B2B-kundservice och/eller onboarding.
- Har arbetat med högkvalitativ och relationsbaserad support.
- Är tekniskt kunnig och enkelt navigerar tekniska system (CRM, projekthanteringssystem m.m.).
- Är proaktiv, nyfiken och vill lära dig allt om betalbranschens ekosystem.
- Har en utmärkt känsla för service och att bygga starka kundrelationer.
- Är trygg i din roll, tar ägarskap över dina arbetsuppgifter samt vågar styra kund.
- Har flytande språkkunskaper i svenska och engelska.


Läser du fortfarande? Fantastiskt. Sist vill vi avsluta med att nämna att detta kan vara ditt drömjobb om du värderar

- En arbetsmiljö som uppmuntrar till att ta initiativ, prestigelöshet och att ta ägarskap.
- Att arbeta med kollegor som är otroligt passionerade och skickliga i sina respektive områden.
- Att vara med på en ordentlig tillväxtresa med ett företag som kommer expandera utanför Sverige.


Låter det som jobbet för dig?

Varmt välkommen att ansöka via ansökningsknappen, ej via epost. Vi samarbetar med vår rekryteringspartner UrbanUrban för denna process och du är varmt välkommen att kontakta Lina Martinsson (lina@urbanurban.se) eller Helena Melin (helena@urbanurban.se) om du har frågor eller funderingar. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Paytrim
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 21 maj 2022

Liknande jobb


9 januari 2025

Kundservice projektstöd

Kundservice projektstöd

9 januari 2025

Extrajobb som Handläggare till Fastighetsjouren på Störningsjouren

Extrajobb som Handläggare till Fastighetsjouren på Störningsjouren

9 januari 2025

KUNDSERVICEMEDARBETARE

KUNDSERVICEMEDARBETARE

8 januari 2025