OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sulzer är ett globalt ledande bolag inom utveckling, tillverkning och service av centrifugalpumpar och omrörare till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening, gruvdrift, pappersindustri och liknande. Vi tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktor till framgång.
Vi erbjuder en intressant och mångsidig tjänst i en internationell arbetsmiljö. Vårt huvudkontor ligger i Vadstena och vi har även kontor i Mölndal, Malmö och Stockholm samt servicecenters i Vadstena, Göteborg, Årsta, Karlstad och Arlöv. Placeringsort för denna roll är Vadstena. Vi arbetar efter tydligt definierade kärnvärden och strävar efter engagerade medarbetare som verkar i en säker och hälsosam arbetsmiljö.
Arbetsbeskrivning
Inköpsavdelningen inom Sulzer Sverige behöver förstärka sin inköpsfunktion inom strategiskt och operativt inköp av direkt och indirekt material, service och tjänster. Som inköpare på Sulzer Sverige kommer du att jobba i ett inköpsteam som ansvarar för inköp av direkt och indirekt material, service och tjänster för Sulzer Sveriges verksamhet som består av en fabrik i Vadstena samt olika servicecenter och kontor i landet.
Du kommer att vara ansvarig för operativt inköp inom ett eller flera materialområden gällande direkt material samt huvudansvarig för inköpsverksamheten gällande indirekt material, service och tjänster.
Gällande indirekt material, service och tjänster kommer du att vara Sulzer Sveriges representant inom Sulzers globala inköpsverksamhet.
Som Inköpare kommer du bland annat att jobba med:
Inom direkt material:
* Orderläggning och leveransbevakning inom materialområde
* Leda förbättringsprojekt och kvalitetsärenden med leverantörer inom materialområde
Inom indirekt material, service och tjänster…
* Leda utvärdering av nya (potentiella) leverantörer
* Leda förhandling och upprättande av avtal med leverantörer
* Leda utveckling av befintliga leverantörer
* Leda framtagning och utveckling av processer internt och gentemot leverantörer
* Orderläggning av material, service och tjänster till Sulzer Sveriges enheter
* Leveransuppföljning
* Leda förbättringsprojekt och kvalitetsärenden med leverantörer
I tjänsten ingår även att vara potentiell kraft för att ta över som Inköpschef inom ett antal år.
Placeringsort är Vadstena och du rapporterar till Sulzer Sverige inköpschef.
Kvalifikationer
Vi ser att du har flerårig erfarenhet av inköpsarbete, både strategiskt och operativt. Erfarenhet av inköpsarbete med indirekt materiel, service och tjänster är meriterande. Arbetet ställer stora krav på förmågan att samarbeta med interna funktioner och leverantörer i olika situationer.
I rollen ska du kunna leda och driva kontrakts- och prisförhandlingar, tekniska frågor, kvalitetsärenden och leverantörsutveckling på egen hand. Du ska ha förmågan att sätta tidsramar, följa upp och möta dessa både vad gäller eget arbete samt med leverantörer. Det är viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift då vi verkar i en internationell miljö. Då många av våra arbetsdokument är i MS Office förutsätts god kunskap och erfarenhet i dessa, speciellt Excel. Vårt affärssystem är SAP och erfarenhet från att jobbat i affärssystem är ett krav och specifikt SAP är meriterande.
Vem är du
För rollen som inköpare har du erfarenhet av inköps eller leverantörsarbete och en stark vilja att utvecklas inom detta område. Då vi är i en utvecklingsfas med ny verksamhet i en liten organisation ställer arbetet krav på flexibilitet och stresstålighet. Som person ser vi att du är organiserad och strukturerad samt att du är självgående med integritet, auktoritet och god social kompetens.
Frågor?
I den här rekryteringen samarbetar Sulzer Sverige med Jefferson Wells AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Kahanek på 072-505 39 48 eller marcus.kahanek@jeffersonwells.se.