OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta i en bred IT-supportroll på Hemfrid i sommar, ett intressant företag med stark tillväxt och utveckling!
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Supporttekniker arbetar du med att supportera dina kollegor inom diverse IT-relaterade ärenden, såväl mjukvaruärenden som hårdvaruärenden. Du är en viktig intern funktion i flera administrativa arbetsuppgifter. Du hanterar inkommande ärenden via telefon, email och vårt servicedesksystem Jira. Självfallet hanterar du dina ärenden med en tydlig planering samt återkopplingen till kollegor om hur/när de kan förvänta sig att leverans av beställningen sker.
Du kommer bland annat arbeta med:
- Hantera inkommande IT-relaterade ärenden som berör felanmälningar, systemsupport, hårdvarubeställningar, beställningar av användarkonton etc.
- Hantera telefonabonnemang
- Inom teamet leverera inom uppsatt SLA gentemot samtliga kontakter
- Ha ett ägandeskap i dina inkomna ärende, och tar dem hela vägen till nästa steg.
Din profil
Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och prestigelös. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och känner dig bekväm med förändringar, för hos oss är aldrig en dag den andra lik. Trots ditt sinne för en effektiv hantering av dina ärenden, är du även strukturerad och noggrann i din hantering av support. För dig är det där ”lilla extra” en självklarhet.
Då arbetet till största del innebär ett nära samarbete med dina kollegor vill vi att du:
- Har god förmåga att felsöka samt lösa tekniska ärenden gällande nätverk, hårdvara och prestanda
- Har erfarenhet av att supportera kund och/eller kollegor, både personliga möten men även via telefon, mail och/eller chatt
- Har kunskap av Office 365 plattformen
- Behärskar svenska samt engelska i tal och skrift
- Har vana att arbeta med telefon och dator som arbetsverktyg
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt jobb där du får ta stort ansvar och får med dig erfarenhet framåt i din karriär. Utöver detta är våra somrar fyllda med roliga sociala aktiviteter då vi har många sommarvikarier i olika tjänster på plats. Självklart har vi även "tryggisar” som kollektivavtal och försäkringar.
Arbetstiderna är 07-16 måndag-fredag, och vikariatet startar 8 juni med 2 veckors introduktion och därefter löper vikariatet hela sommaren fram till mitten av augusti.
Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020-års Karriärföretag och har under 2019 fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Ansökan
Låter denna tjänst som något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Natalia Dusant (natalia.dusant@hemfrid.se) eller Jessica Magnusson (jessica.magnusson@hemfrid.se)
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 400 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650