Suomenkielinen och älskar problemlösning? Se hit!

Suomenkielinen och älskar problemlösning? Se hit!

Arbetsbeskrivning

Lime växer på alla håll och kanter och med det även kundbasen. För att på bästa sätt stötta våra kunder i Finland söker vi nu svensk- och finsktalande (suomenkielinen) supporttekniker till vårt Stockholmskontor.


Supporten

Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. Du kommer att ha massor av kundkontakt via telefon, chatt eller mail. Du behöver kunna mycket om mycket och vara ett stöd för både kunder och kollegor.

Vi på Lime är otroligt stolta över vår support; 98,6 % av våra kunder svarade att de är mycket nöjda med den service/bemötande de från vår support. Vill du ha smarta kollegor i ett företag med hög trivselfaktor där entreprenörsanda, teknik och trefika står högt i kurs? Då har du kommit rätt!

Placering

Den stora supportavdelningen är placerad på vårt goa huvudkontor i Lund, men denna tjänst är placerad på vårt Stockholmskontor. Den första tiden kommer dock att spenderas på huvudkontoret i Lund för upplärning. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.
Stämmer följande in på dig? Då är det dig vi letar efter!

Du talar svenska och finska flytande, är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du föredrar att jobba kundnära med många bollar i luften och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.

Vi tror också att du har en bakgrund som passar in på följande:

- Stort teknikintresse
- Du älskar att lösa problem och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling.
- Serviceminded och känsla för kundvård
- Du kan göra dig väl förstådd på svenska, finska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper är också meriterande.
- Du hittar en struktur som underlättar för dig att hantera många ärenden på kort tid.


Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lime
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 10 september 2022

Postadress

Tejarpsvägen 63
Klågerup, 23376

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024