Super user

Arbetsbeskrivning

DB Schenkers tredjepartslogistik bedrivs inom divisionen Contract Logistics. DB Schenkers verksamhet är organiserad i geografiska kluster och vår division ansvarar för och har verksamhet i Sverige och Danmark. Orterna vi finns på idag är Stockholm, Göteborg, Jönköping och Nässjö i Sverige samt Kolding i Danmark. Vi sysselsätter cirka 550 personer och omsätter 700 MSEK. Verksamheten omfattar ett brett utbud av olika lagertjänster för våra kunder som är verksamma inom en mängd olika branscher. Bli en av oss!

Vårt erbjudande
Ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjlighet till utveckling och möjligheter att få vara med och bidra till intressanta framtidslösningar inom lagerverksamhet.

Arbetsuppgifter
Vår verksamhet omfattar ett brett utbud av olika lagertjänster för våra kunder som är verksamma inom en mängd olika branscher. Våra IT-system stöttar och hjälper oss och våra kunder i vårt dagliga arbete.

Arbetet som vår Super user innebär att aktivt stödja produktionsledningen i arbetet med kunduppdrag genom first line support och underhåll samt kravspecificera nödvändig utveckling gällande vår lokala IT-infrastruktur (inklusive mjukvaror, hårdvaror samt tillhörande IT-stödsystem).

Som super user hos oss fungerar du som en brygga mellan vår lokala verksamhet och vår IT-organisation. I samverkan med vår produktionsledning utbildar du ny och befintlig personal i vårt WMS (lagerhanteringssystem), du arbetar med förbättringar, tar fram relevanta rapporter och samarbetar med övriga inom IT centralt.
Du är den som löser de problem som uppstår med våra IT-system/ analyserar orsaken till fel/problem och driver/följer upp och är med och implementerar en långsiktig lösning.

Som vår super user är du den hos oss som lär dig mer än övriga användare om hur vi använder systemet och djupdyker i tips och trix på hur vi kan använda systemen på bästa sätt. Du är den som håller koll på förändringar som sker i systemet och med hjälp av din tidigare erfarenhet från lagerverksamhet är du den som kan svara på frågor från våra användare samt hitta förbättringar i systemet.

Bland dina övriga arbetsuppgifter ingår:

* Första linjens IT-support och underhåll av IT-mjukvara, såsom WMS, rapporter, klientportal etc.
* Lokalt systemansvarig för vårt kundfaktureringsprogram.
* Säkerställa att systemen används på anvisat sätt.
* Ta fram dokumentation av konfigurering, systemuppsättningar och övriga sammanställningar så som rutiner och lathundar etc.
* Vara drivande, delta och delge underlag för prioritering av utvecklingsärenden.
* Åtgärda problem samt analysera orsaken till fel/problem och driva /följa upp och implementera en långsiktig lösning.
* Bistå som projektresurs vid implementering av nya kunduppdrag och andra centralt styrda projekt.

Din Profil

* Du har kunskap samt ett stort intresse av IT, teknik och logistikfrågor.
* Du har goda kunskaper hur ett lager är uppbyggt i produktionen.
* Du har förståelse för system och logiken bakom.
* Du är analytisk, flexibel och har en stark drivkraft att nå resultat på både kort och lång sikt.
* Du är en god kommunikatör och du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och på vårt koncernspråk engelska.
* Du gillar utmaningar och problemlösning.
* Du har erfarenhet av processarbete och mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placeringsorten Nässjö.

Kontakta Oskar Samuelsson, Operation & Account Manager på oskar.samuelsson@dbschenker.com om du har frågor om tjänsten.
Skicka gärna din ansökan senast den 3 april. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Logistics AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 4 april 2023

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024