OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du våran nya Superhjälte som kommer arbeta med vår ekonomi, bokföring och övrig kontorsadministration? Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för personer med funktionsnedsättning att leva såsom alla andra?
Vi söker dig som har mycket energi, älskar papper och administration, blir lycklig av att ha ordning och reda och känner att du har ett socialt engagemang som gör att du vill anta en ny utmaning.
Mindme är en daglig verksamhet och korttidsvistelse för personer med autism, lindrig intellektuell funktionsnedsättning och andra närliggande diagnoser. Vårt innehåll består av arbetspraktik, trädgård/odling och konst/skapande samt en trygg och rolig fritid. Vi finns i Danderyd och Sollentuna.
Samhällets digitalisering är en naturlig del av vår verksamhet och vi arbetar för ett digital inkluderande.
Vi söker dig med ett brinnande engagemang och ett personligt intresse för de områden vi arbetar inom. För oss gäller att sociala välfärdsmål hänger ihop. Människa, miljö, delaktighet och jämlikhet. Vi arbetar i projektform och har en verksamhet som ständigt utvecklas. Med det måste du vara flexibel och ha en positiv inställning till förändringar.
Vi har följande krav som måste vara uppfyllda för att kunna arbeta hos oss:
Kunna arbeta med löpande bokföring samt enklare löner (VismaSpcs).
Du ska kunna genomföra all bokföring och upprätta bokslut.
Ha mycket god datavana och snabbt kunna sätta dig in i nya program och system.
Ha en grundutbildning som motsvarar dina arbetsuppgifter.
I din roll kommer du att arbeta självständigt och med löpande bokföring och ekonomisk administration för att hålla tidsramar. Du kommer medverka till att genomföra delar av kvalitetsarbetet och diverse rapporteringar till våra uppdragsgivande kommuner. Vi når mycket goda kvalitetsomdömen och vann redan 2018 Solna stads Kvalitetspris för vårt arbete.
Läs mer om oss på vår hemsida: www.mindmeomsorg.se.