Superuser för Svevias inköpsportal

Superuser för Svevias inköpsportal

Arbetsbeskrivning

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Superuser för Svevias inköpsportal. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas och utveckla andra som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Har du en utpräglad administrativ förmåga, ett serviceinriktat sätt och gillar att driva förbättringsarbete? Vill du jobba i ett team som är centralt för hela Svevias inköpsarbete? Då har vi tjänsten för dig.

Ditt uppdrag som Superuser

Du kommer att tillhöra teamet ”Analys och utveckling”, en del av Koncernstab Inköp vilka har en nyckelroll i hela Svevias inköpsarbete på såväl strategisk som operationell nivå. På A&U bedriver du ett ständigt förbättringsarbete och du har en stödjande roll i att hjälpa Svevias medarbetare med den praktiska tillämpningen av rutiner och verktyg. Du kommer att utgöra en viktig länk mellan kategoriinköpare, leverantörer och interna beställare genom följande arbetsuppgifter:

Digitalisering av inköpsprocessen - delta i utvecklingsprojekt för att förbättra verktyg, rutiner och processer för inköp

Implementering av leverantörsintegrationer - genomföra nödvändiga förberedelser för uppstart av nya leverantörsavtal, t ex uppsättning av e-katalog, orderflöde, fakturamatchning

Förvaltning av register tillhörande inköpsfunktionen - ansvara för Svevias leverantörsregister, avtalsdatabas, artikelkataloger och produktionskoder avseende övergripande funktionalitet och datakvalitet

Utbildning och stöd - bistå med utbildningsinsatser samt användarstöd för Svevias inköpssystem Kommers.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i första hand i Stockholm. Annan placering kan diskuteras.

Vem är du?

Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en inköpsavdelning i ett större företag, företrädelsevis inom e-handel. Du kan även ha en bakgrund som säljsupport eller liknande där du har stöttat exempelvis kategoriteam inom grossist- eller detaljhandel med elektroniska kataloger och ordersystem. Erfarenhet inom Primona ”Kommers” ses som mycket meriterande. Då rollen inkluderar många kontakter såväl internt som externt behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kunna hantera engelska.

För att lyckas i rollen behöver du verkligen trivas med administrativa arbetsuppgifter och ha ett strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Du har en hjälpsam och serviceinriktad inställning och kan hantera flera parallella uppgifter där din prioriterings- och samarbetsförmåga kommer väl till pass. Därtill ser vi att du med din initiativkraft och analytiska förmåga kan bidra till att vidareutveckla befintliga processer och aktivt delta i förbättringsarbete inom ditt arbetsområde. Vidare önskar vi att du har en pedagogisk ådra och ser fram emot att utbilda chefer och medarbetare i inköpsportalen.

En del av något större 

Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia? 

Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? 

Ansökan och information 

Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta koncerninköpschef Karl Kloste på telefonnummer 072-7351921. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 27 juni.

När du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att du inte behöver bifoga ett personligt brev. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00. 

Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024