OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UnitedLog har en spännande resa framför sig och en intressant historia bakom sig.Nu har vi börjat vidareutveckla vårt tjänsteutbud inom Supply Chain Outsourcing Services.Som Superuser/IT-koordinator i vår kundsupport för transportadministration kommer Du att ha en viktig roll i denna utveckling.Tjänsten innebär att Du är verksam i en kundsupportfunktion som servar UnitedLogs kunder med transportadministrativa tjänster.Genom det dagliga arbetet med transportbokningar, godssökningar, prisförfrågningar, etc är du en användare med fullständig kontroll på de processer som IT-systemen skall stödja.Du ansvarar för konfigurationen samt dialogen med externa underleverantörer för ett antal IT-applikationer som används i supportmiljön.Parallellt med det dagliga operativa arbetet pågår ett antal utvecklingsprojekt som syftar till att förenkla/förbättra IT-miljön på enheten.Härvid ska Du kunna agera systemmottagare och tillsammans med operativt ansvariga kravställa gentemot leveransorganisationerna.Erfarenheter: - Idealt är Du en person med erfarenhet av både transportadministrativt arbete och IT-system - Du känner till transportmarknadens struktur med leverantörer, produkter och villkor - Du är familjär med marknadens generella typer av transportavtal - Kännedom om olika IT-lösningar som de större transportörerna använder är önskvärd - Du har grundläggande kunskaper om databaser och SQL - Erfarenhet av EDI-integrationer och B2B-lösningar är meriterande Egenskaper: - Noggrann, analytisk och problemlösande - Ansvarstagande, initiativrik och självständig - Pedagogiskt lagd med stort tålamod - Intresserad av människa/dator-interaktion och förändringsarbete - Förmåga att snabbt växla mellan uppgifter beroende på olika prioriteringar - Förmåga att fokusera och prestera även i stressade situationer - Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav Kontoret är lokaliserat i Norrtälje och tillsättning av denna heltidstjänst är beräknad till feb-mar 2010.