Arbetsbeskrivning
Avis & Budget Biluthyrning söker en serviceinriktad Station Manager till vårt uthyrningskontor i Stockholm city
Jobbet passar dig som motiveras av och gillar att skapa resultat genom andra. Du är målmedveten, stimulerar samarbete, stöttar och bygger gemenskap bland medarbetarna.
Du tycker om att arbeta med människor och trivs i en miljö med högt tempo. Arbetstiderna kommer att vara enligt skiftschemat eller öppettiderna på uthyrningsstationen. Branscherfarenhet från biluthyrnings-, service- eller handelsverksamhet är meriterande.
Huvudsakliga ansvarsområden/uppgifter på stationen:
Ansvarig för den dagliga driften på stationen (hyresavtal, kundvård, utcheckning och incheckning av bilar i våra system, förberedelse av bilar för uthyrning till våra kunder)
Planera för rätt bemanning och skiftschema på stationen
Ansvar för att motivera, engagera och underlätta för medarbetare att skapa goda kundupplevelser och goda försäljningsresultat på stationen
Underlättar en god arbetsmiljö på stationen
Ansvarar för att stationspersonal rapporterar och följer upp reklamationer
Se till att stationspersonalen är utbildad för att ge god kundvård
Se till att stationspersonalen fyller i dagliga och veckovisa checklistor och rapporter
Miljöansvar
Egenskaper och kvalifikationer:
Förmåga att leda, motivera och skapa förtroende
Kommunicera på ett bra och ändamålsenligt sätt
Engagerad och lösningsorienterad
Att hantera stressiga situationer
Ansvarsfull och pålitlig
Uppmuntrar samarbete
Systematisk, korrekt och effektiv
Oberoende och social
Serviceinriktad och fokuserad på att förstå medarbetarnas behov
Måste vara flytande i svenska eller engelska både muntligt och skriftligt, eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med våra kunder
Du måste vara bekväm med att prata engelska. Övriga språkkunskaper är meriterade.
B-körkort är ett krav
Vi kan erbjuda:
Varierande och utmanande arbetsuppgifter
Bra arbetsmiljö
Fast månadslön med möjlighet till bonus