OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta i Front Office kan beskrivas lite som att vara ”på scen” varje dag, då du är i ständigt fokus och finns tillgänglig för våra gäster. Teamet består idag av cirka 35 medarbetare med olika ansvarsområden men som tillsammans arbetar mot det gemensamma målet att överträffa våra gästers förväntningar. Just nu söker vi efter dig som vill vara en del av detta fantastiska team!
ANSVARSOMRÅDEN
Rollen som Supervisor för Guest Service är en bred och ansvarsfull roll där du primärt har ett helhetsansvar över butiken Grand Affections och rutinerna i vår Guest Service.
Grand Affections är en liten butik som gäster och kunder besöker för att hitta det där lilla extra. Placerad mitt i vår lobby erbjuder den sin lilla yta till trots allt man kan tänkas behöva för att förgylla vardagen, så som smycken, skor och kläder men även vårt eget te och egenproducerad honung. Vi samarbetar även med olika leverantörer och märken för att erbjuda ett varierat och förstklassigt sortiment.
Som Supervisor för Guest service har du både ett ekonomiskt ansvar över butiken i form av rapportering samt kontinuerligt kontakt och försäljningsuppföljning med våra leverantörer.
Vidare ingår även uppgifter så som:
Växelansvar/Guest Service: Svara och koppla varje enskilt samtal till rätt person på ett professionellt och effektivt sätt enligt våra standards
Introducera nyanställd personal till Grand Affections och vara behjälplig under introduktionen
Hålla sig uppdaterad och kunnig om alla hotellets delar för att kunna hjälpa och hänvisa våra gäster på ett korrekt vis
Handha förfrågningar om telefoni och gästservicefrågor
In och utcheckning av gäster då man även arbetar i receptionen
Butiken är öppen mellan 08:00 på morgonen till 20:00 på kvällen, man arbetar på rullande schema blandat med dag/kväll samt helger och högtidsdagar.
VEM ÄR DU?
Som person ska du ha en genuin känsla för service och ett stort intresse för mode– därför värderar vi dina personliga egenskaper högt.
Vidare ser vi gärna att du är:
Ansvarsfull, noggrann och där vana att arbeta under stundom högt tempo är en fördel.
Du bör ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Fler språk är alltid välkommet då vi har gäster från alla världens hörn.
Gärna tidigare erfarenhet av hotellsystemet Opera
Tidigare erfarenhet inom retail och försäljning är meriterande samt receptionsvana
Vana att arbeta på ett strukturerat vis med checklistor och uppföljning
Prestigelös och tycka om variationen i en bred roll
VI ERBJUDER:
En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda.
En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster
Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter
Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World.
Vi utför bakgrundskontroller som en del av vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.