Supervisor i Bjuv

Supervisor i Bjuv

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
För kunds räkning letar vi nu efter en driven person som sätter laget före jaget och som vill utvecklas inom logistikbranschen. Kanske har du erfarenhet av logistikbranschen sedan tidigare och vill ta nästa steg? Kanske har du arbetat inom service ett antal år, precis slutfört en logistikutbildning och vill testa på en ny bransch? Då är detta utmaningen för dig! 
 
Som Supervisor kommer du att tillsammans med ett härligt team arbeta med företagets dagliga flöden och processer för att administrera och optimera företagets logistik och transport. Företaget arbetar med tredjepartslogistik. Arbetet innehåller förutom administration en del planering och optimering av flöden, kundservice och daglig problemlösning. Som person trivs du med roterande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du har lätt för IT/datorsystem och beskriver dig själv som driven, social och strukturerad. 
 
 Är detta en tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Ansvarsområden
 Du kommer att arbeta i en varierande roll med diverse ansvarsområden och arbetsuppgifter som roteras inom teamet. Tillsammans kommer ni att se till att alla dagliga processer administreras och löper på som det ska. Likaså att det helautomatiserade lagersystemet hanteras, optimeras och effektiviseras. Dagligen sker kommunikation med både interna och externa intressenter. 
 
 Exempel på dina arbetsuppgifter:


Administrativa aktiviteter för att hantera logistikflöden såsom ankomst, lossning/lastning samt avgång
Förbättra och effektivisera befintliga system, processer i WCS/WMS (analys och lösning) 
Koordinera och kommunicera med interna och externa intressenter 
Arbeta med KPI:er, analys av anläggningens prestationer och utvecklingsmöjligheter 
Planera kundorder och boka transporter 
Daglig problemlösning 
Kundservice 


Arbetstider
Arbetsgivare: Randstad 
 
Ort: Bjuv  
 
Arbetstid: Heltid, roterande schema morgon och enstaka kväll.  
 
 Uppdragslängd: Start omgående med uppdrag 6 månader. Stor chans till förlängning alternativt övertag hos kund. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Kvalifikationer
 För att vara aktuell för tjänsten som Supervisor behöver du ha förståelse för logistikflöden och ha erfarenhet av både administration och service sedan tidigare. Kanske har du arbetat med service i ett antal år och sadlar nu om till en tjänst inom logistik? Eller har du precis tagit examen inom logistik och vill hitta ditt första riktiga jobb inom området? 
 
Du behöver: 


God förståelse för logistikflöden, i form av utbildning eller erfarenhet av liknande roll 
Goda kunskaper i svenska och engelska 
Minst 1 års erfarenhet av service och/eller administration 
Körkort och tillgång till bil 
IT-förståelse och intresse 

 
meriter.
 
Vidareutbildning inom logistik eller liknande 
2 års erfarenhet eller mer av service och administration
Förståelse och kompetens inom WCS/WMS 
LEAN
Erfarenhet av liknande roll 

 
Som person är du pådrivande, utåtriktad och positiv. Du är en lagspelare som ger energi till teamet och som trivs i en flexibel och varierande roll. Du är orädd inför nya utmaningar och förändringar, har en analytisk förmåga och är serviceminded.
 
 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
 2020.03.10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Amelie Lindell / amelie.lindell@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 10 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


4 oktober 2024

Projektplanerare

Projektplanerare

3 oktober 2024