Supervisor Meeting & Event Coordinators

Arbetsbeskrivning

Vi bygger Sveriges största kongresshotell i cityläge. Clarion Hotel Live i Malmö är en av Clarions största satsningar någonsin. Hotellet ska vara inbjudande för både skånebor och inresande från hela världen. Anläggningen kommer att ha 445 hotellrum. Kongresshallen kommer att ta 1500 personer och det kommer dessutom att finnas fyra konferensrum som tar 400 personer vardera. Malmös nya konserthall kommer också att vara en integrerad del av anläggningen.

Målet med Clarion Hotel Live i Malmö är att skapa en levande mötesplats där människor kan dela kunskap, idéer och kulturupplevelser. Den största fördelen är att hotellet, till skillnad från många andra kongresshotell, ligger väldigt centralt.


Mitt i Malmö slår vi den i den 2 maj 2015 upp dörrarna till Malmös nya helt unika mötesplats – Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hotellet är en del av den nya konsert och kongresshuset som totalt omfattar 55 000 kvm. Kongressdelen kommer att ta upp till 1500 personer, konserthuset rymmer 1600 åskådare och hotellet får runt 445 rum. Hotellet blir 85 meter högt, och på översta våningen byggs en skybar med utsikt över hela Öresund.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Live ska ha den mest passionerade  personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fylla med passion som kan leverera en service utöver det vanliga. .

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Supervisor Meeting & Event Coordinator”

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

 

Supervisor Meeting & Event Coordinators (SMEC) rapporterar till Operations Manager  (OP)


Tjänsten innefattar ansvar för:

* Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
* I samråd med närmsta chef arbetar SMEC aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
* I samråd med närmsta chef  personalansvar för samtliga Meeting & Event Coordinators, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.


I tjänsten ingår:

* SMEC förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av MEC.
* SMEC ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
* Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
* Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
* Ansvar för att företagets policys efterlevs.
* SMEC ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med närmsta chef.
* Tillse dagligt användande av tid rapportering system för all personal.
* SMEC ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
* SMEC arbetar tillsammans med närmsta chef fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
* SMEC ansvarar för att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetsystemet, C2.
* Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
* SMEC ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet, samt ansvarar för att övriga avdelningar i hotellet alltid är uppdaterade avseende arrangemang.
* SMEC är den som godkänner om fakturering är tillåten. Detta görs i samförstånd med sälj och Controller / OP  enligt gängse rutin.
* SMEC har huvudansvaret för att kunden får en korrekt faktura senast 5 arbetsdagar efter arrangemangets genomförande.
* Ansvarar för avstämningar för provisioner gällande konferens.
* Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
* Följer kunden genom hela planeringsprocessen, genomförandet och efterarbete.
* SMEC ansvarar för ökad merförsäljning samt agerar mellanhand mellan olika externa leverantörer.
* SMEC hanterar alla interna kontakter med kök, restaurang, reception, husfru, maintenance och ekonomiavdelningen.
* Välkomnar kunden på plats när de anländer och presenterar ansvarig person i drift.
* Ansvarig för kommande veckas planering av grupper, konferenser och events: detaljplanering, driftsmöte, möblering mm
* Skift och helgarbete förekommer beroende på när kundens arrangemang genomförs.
* Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
* Aktivt delta på avdelningsmöten.
* Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2. Arbeta för att avdelningen är väl insatta i hotellets gemensamma mål och alltid sträva efter ständiga förbättringar. Till vår hjälp har vi verktyget C2 som används i det vardagliga arbetet.
* Att företagets policys efterlevs så som exempelvis klädpolicy.
* Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
* Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
* Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.

Rekryteringsprocessen med audition, pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden augusti/september/oktober. Tillträde är enligt överenskommelse. Den 17-18 november 2014 arrangerar Clarion Hotel & Congress Malmö Live södra Sveriges första Talangjakt - läs mer på www.malmolive.se och www.jobsatclarionhotels.com där samtliga lediga tjänster kommer att publiceras.

Varmt välkommen med din ansökan på länken nedan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Ek
+46 725868228
Miri Sumiq

Sammanfattning

Besöksadress

Anna Lindsplats
None

Postadress

Anna Lindsplats
Malmö, 21119

Liknande jobb


Konferensvärd Mötesservice

Konferensvärd Mötesservice

22 november 2024

21 november 2024