OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandic Europa ligger exakt 97 steg från Göteborg centralstation, vägg i vägg med stadens populära shoppingstråk – Nordstan. Hotellet är ett av Scandics största med hela 456 rum som garanterar att det alltid är något som händer i huset. Dessutom har hotellet en utpräglad musikprofil vilket bidrar till att göra miljön levande, liksom vår restaurang HAK. Hotellets storlek medför också goda utvecklingsmöjligheter för medarbetare som vill prova på nya avdelningar och roller.
Vi är ett stort gäng med snabba steg och goda hjärtan, vi ser efter varandra och gör vårt yttersta för att alla ska trivas på vår spännande och sociala arbetsplats. Genom precis detta arbetssätt skapar vi fantastiska hotellupplevelser till våra gäster.
Nu söker vi en Service Lead till Front of House.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. I Front of House, vår reception, agerar du värd tillsammans med övriga teamet, ger ett fantastiskt första intryck och skapar en gästupplevelse i världsklass!
Vad innebär rollen som Service Lead?
Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och försäljning. Arbetet i Front of House innebär också att vi checkar in och ut hotellets gäster, hälsar välkommen och ger gästen den information hen behöver innan och under hens vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.
I rollen som Service Lead har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov introducerar och utbildar du nya medarbetare på hotellet och avlastar Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).
Din kompetens
För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och beslutsamhet. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Du är en förebild för resten av Front of House i alla avseenden.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning om sex månader. Tjänsten omfattar dag- och kvällsskift på vardagar och helg. Startdatum så snart som möjligt.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD